Aktuelno iz kulture

Vesna Čipčić, glavna glumica predstave "Living Room": Beskrajno sam radosna premijerom koja nas očekuje na Bitefu

Komentari

Autor: Tanjug, Euronews Srbija

09/09/2021

-

15:01

Vesna Čipčić, glavna glumica predstave "Living Room": Beskrajno sam radosna premijerom koja nas očekuje na Bitefu
Vesna Čipčić, glavna glumica predstave "Living Room": Beskrajno sam radosna premijerom koja nas očekuje na Bitefu - Copyright Dragana Udovičić

veličina teksta

Aa Aa

Predstava "Living Room" nemačkog reditelja Ersana Montaga 13. septembra će u posebnom programu "Prolog" otvoriti 54. i 55. izdanje Bitefa na sceni Beogradskog dramskog pozorišta (BDP).

Umetnički direktor i selektor Bitefa, Ivan Medenica, izdvojio je pomenuti komad "Living Room" za uvodni deo festivala, podjednako značajan kao i zvaničan program, i napomenuo da to delo uvodi publiku u teme i estetike koje će se tretirati u gotovo svim predstavama takmičarske selekcije.

Medenica je podsetio da je reditelj Montag već ustaljen gost festivala, jer je 2017. godine gostovao sa čak dve predstave, dok je 2019. bio član žirija.

Glumica Vesna Čipčić tumači glavnu ulogu u "Living Roomu", izvesnu Katarinu Malković, opersku pevačicu iz Beograda, čiji je život tokom osamdesetih godina bio pun nade za izbalansirani privatni život i karijeru. Ova drama je negde na granici kemp poetike Pedra Almodovara i magičnog realizma.

Kako je glumica napomenula, atmosfera u njenom matičnom pozorištu BDP je celu sezonu svečana i divna, jer su imali toliko uspešnih projekata sa kolegama rediteljima iz čitavog regiona, i na neki način "Living Room" zaokružuje taj trijumfalni niz.

"Beskrajno sam radosna premijerom koja nas očekuje, jer smo veoma ozbiljno radili na ovom neobičnom komadu. Poznato je da je naš rad bio više puta prekidan zbog pandemije, i sada će konačno izaći pred publiku", izjavila je glumica Čipčić.

Osim nje, u autorskom projektu Ersana Montaga igraju i Iva Ilinčić (kako je navedeno igraće u alternaciji sa ćerkom Čipčićeve - Aleksandrom Anjom Alač), Ljubomir Bulajić i Aleksandar Jovanović.

Reditelj trenutno režira operu u Belgiji, ali će se pojaviti na premijeri 13. septembra.

Povodom nove predstave, Montag je u tekstu programa festivala podsetio da je njegova međunarodna pozorišna karijera počela upravo na 51. Bitefu pre dve godine, te da je srećan što sa Beogradom ima posebnu vezu.

Kako je zapisao reditelj, komad govori o starijoj ženi koja se sprema za posao u dnevnoj sobi, a onda kada se scena okrene, publika gleda mladu ženu na istom mestu i identičnoj situaciji, šo čini praktično jedan isti život tokom 40 godina.

Ceca Bojković otvara Bitef

Proslavljena glumica Svetlana Bojković otvoriće ovogodišnji 54/55. Bitef, 15. septembra u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, na sceni "Ljuba Tadić", na kojoj će biti odigrana i predstava "Tragovi" u koreografiji Vima Vandekejbusa i u izvođenju trupe "Ultima vez" iz Belgije.

Njegova ekscelencija ambasador Belgije u Srbiji Koen Adam na konferenciji za medije je istakao da je postala već tradicija da se Belgija i savremeni ples uspešno povezuju sa Bitefom, i podvukao da je reditelj - koreograf "Tragova" Vim Vandekejbus već dolazio u prestonicu Srbije, gostovao je ranije i na Beogradskom festivalu igre.

Gospodin Adam je pohvalio koreografa da je aktivan od 1986. godine kada je osnovao svoju trupu "Ultima vez", te da je imao značajna svetska priznanja i nagrade sa svojim projektima, kao jedan od najoriginalnijih i najautentičnijih stvaralaca.

Ambasador Belgije je primetio da su svojim gostovanjima razmazili srpsku publiku, jer je imala prilike da gleda samo vrhunska scenska dela, pravu "ligu šampiona" savremenog plesa, kao što je trupa "Peeping Tom" ili čuveni umetnik Jan Fabr.

Na 54. i 55. Bitefu, Vim Vandekejbus će takođe održati i jedan master klas za sve zainteresovane umetnike, a biće i deo važne konferencije "Sedimo na grani: Solidarnost ili sunovrat" sa 30 učesnika na temu ekologije i klimatskih promena.

Međunarodni pozorišni festival Bitef pod sloganom "Na ivici budućnosti" biće održan od 13. do 25. septembra.

Komentari (0)

Kultura