Aktuelno iz kulture

JDP otvara sezonu premijerom predstave "Široka zemlja": Priča o dekadenciji uoči smaka sveta

Komentari

Autor: Tanjug

23/09/2021

-

15:01

JDP otvara sezonu premijerom predstave "Široka zemlja": Priča o dekadenciji uoči smaka sveta
JDP otvara sezonu premijerom predstave "Široka zemlja": Priča o dekadenciji uoči smaka sveta - Copyright Promo/Nebojša Babić

veličina teksta

Aa Aa

Predstava "Široka zemlja" prema drami Artura Šniclera, a u režiji Marka Manojlovića otvoriće 26. septembra novu sezonu Jugoslovenskog dramskog pozorišta (JDP), najavljeno je na konferenciji za medije ovog teatra.

Premijera pozorišnog komada bila je planirana za jun kao završetak protekle sezone 2020/2021, ali usled manjih problema, pomerena je za sam početak jeseni.

Glumački ansambl je sačinjen od vodećih i traženih dramskih umetnika - Vojin Ćetković, Marija Vicković, Svetlana Bojković, Irfan Mensur, Petar Benčina, Milica Mihajlović, Milena Vasić, Srđan Timarov, Aleksej Bjelogrlić i Tamara Šustić.

Reditelj Marko Manojlović, kome je ovo peta predstava na sceni JDP, istakao je da je sam proces rada na novom delu bio veoma naporan usled teške situacije sa pandemijom. Zato je posebno zahvalan kompletnom glumačkom ansamblu na strpljenju, što su izneli ovaj projekat, a publika će dati svoj sud.

Tanjug/Zoran Žestić

Ekipa predstave "Široka zemlja" na konferenciji za medije

Manojlović je takođe otkrio da se prvi put u karijeri suočava sa nekim delom Artura Šniclera, što mu je bio poseban izazov, jer smatra da će ovaj pisac tek biti još više otkriven u domaćim i svetskim teatrima.

"Tema `Široke zemlje`, koja se meni čini najznačajnijom u ovom trenutku, to je da je ljudski život postao vrhunska vrednost. Naime, demistifikovane su i ideologija i religija, ideja da je čovekov život ispunjen ako je u službi nečeg što je veće od njega samog, bilo da je to ljubav, umetnost, istraživanje, ideologija koja će popraviti društvo - izgubila je vrednost. Više nema siromašnih pesnika, revolucionara spremnih da žive u šumama. Materijalne vrednosti označavaju ljudski život. Ali, šta onda kada se vrednost iscrpe?", objašnjava reditelj.

Promo/Nebojša Babić

 

Glavni glumac Vojin Chetković navodi da je pisac ovog komada uglavnom bio poznat kao autoNr komedija, vodvilja, ali da je ovo veoma ozbiljna socijalna drama.

"Sve je manje kulturnih događaja i ovako značajnih tema u našem društvu. Nažalost bavimo se svim onim stvarima kojima ne treba. Srećan sam kada vidim koliko je publika srećna i zahvalna kada dođe u pozorište koje ne može da primi pun kapacitet, ali ipak uspeva da nađe put do gledalaca i da se održi. Mene se duboko tiče priča ove predstave, pogotovo lik kojeg igram i njegovi problemi s kojima se sreće u nekim godinama", kaće Ćetković i dodaje zahvalnost mladim glumcima ove predstave Tamari Šustić i Alekseju Bjelogrliću što ih zanima pozorište, a ne samo televizija.

Nije važno šta radiš, već s kim

Glumac Srđan Timarov izrazio je veliko zadovoljstvo što konačno na istoj sceni sarađuje sa legendarnom Svetlanom Bojković, čime mu se ostvarila današnja želja.

"Predstava me se izuzetno lično tiče, u ovom trenutku moje karijere i života, a time mi se pozorište učinilo još bliskijim. Ovde sam naučio da nije važno šta radiš, koju dramu, već sa kim radiš. A sa ovom ekipom bih radio šta god, uvek. To je najveće ohrabrenjenje danas. U ovom vremenu dekadencije gde se sve raspada publika će osetiti koliko nas je rad na ovom komadu zbližio", zaključio je Timarov.

Promo/Nebojša Babić

 

Milici Mihajlović, članici Ateljea 212, veoma je drago što se nakon duže pauze vraća na scenu JDP i novi komad je opisala ukratko rečima: "Sebičluk, egoizam, usredsređenost samo na svoje pobude, tako izgleda dekadencija uoči smaka sveta i o tome govori ova predstava".

Milena Vasić se nadovezala rečima da je proces rada bio složen i mučan, ali ne zbog rada sa kolegama, nego zbog susreta sa onim što nam se dešava danas.

"Za mene je ovo tema smrti, smrt društva, u braku, smrt prijateljstva, smrt u svima nama i koliko smo umrli kao društvo i kao ljudi govori ovaj komad", rekla je Vasićeva.

Istaknuti umetnik Irfan Mensur je podvukao da nema želju ni nameru za ličnim uspehom svoje uloge, već da mladi i perspektivni reditelj doživi trijumf.

"Ova predstava će biti pravo iznenađenje za pozorišni Beograd", napomenuo je Mensur i pohvalio mlade glumce u podeli i poželeo im dobrodošlicu u JDP.

Ceca Bojković igrala majku Draganu, a sad igra majku njegovom sinu Alekseju

Svetlana Bojković je kratko izjavila da joj se uloga veoma dopala, i da joj je zanimljivo što je nekad davno igrala majku Draganu Bjelogrliću u seriji "Bolji život", a sada tumači majku njegovom sinu Alekseju.

Onda je dodala da njena uloga nije velika, ali da ima šta da se igra.

Promo/Nebojša Babić

 

Austrijski dramski pisac, pripovedač i dramaturg Artur Šnicler (1862-1931) poznat je srpskoj pozorišnoj publici po fragmentarnoj drami “Vrteška", koja se davno igrala na sceni Beogradskog dramskog, dok je upravo na sceni "Bojan Stupica" JDP bila izvedena drama "Plava soba" Dejvida Hera, kao direktna adaptacija upravo "Vrteške". Ta se komedija do nedavno igrala i na sceni Pozorišta "Boško Buha" u režiji Darjana Mihajlovića.

Drama "Široka zemlja" nije igrana u Srbiji, a objavljena je pre 110 godina u Berlinu.

Te iste 1911. godine prvi put je izvedena u "Folksteatru" u Beču, a komad je tada istovremeno igran na čak devet pozornica nemačkog govornog područja. Da je reč o značajnom piscu, govori i to da je čuveni filmski reditelj Stenli Kjubrik svoj poslednji, kapitalni film "Širom zatvorenih očiju" (1999), bazirao na Šniclerovom romanu "Novela o snu" (1926).

Komentari (0)

Kultura