Aktuelno iz kulture

Botičelijeva slika vredna najmanje 40 miliona dolara skrivala dosad neprimećenu skicu

Komentari

Autor: CNN

12/01/2022

-

22:37

Botičelijeva slika vredna najmanje 40 miliona dolara skrivala dosad neprimećenu skicu
AP/Vincent Yu - Copyright AP/Vincent Yu

veličina teksta

Aa Aa

"Čovek bola", jedna od poslednjih slika Sandra Botičelija u privatnom vlasništvu, koja će se naći na aukciji kuće "Sotheby's" 27. januara, sadrži dosad neprimećen crtež Bogorodice s detetom, otkrili su naučnici.

Slika čija je vrednost procenjena na najmanje 40 miliona dolara, u slojevima boje sadrži skice, koje je Botičeli verovatno odbacio i počeo da se bavi sasvim drugim motivom.

Kris Apostil, potpredsednik i direktor Odeljenja za slike starih majstora kuće "Sotheby's" u Njujorku imao je priliku da pregleda sliku i veruje da je reč o kompoziciji koja je u grčkom ikonopisanju poznata kao "Bogorodica umiljenija".

Na takvim ikonama Bogorodica nežno grli bebu Hrista, koji prislanja svoj obraz uz njen, a linije koje podsećaju na takve slike primećene su nakon snimanja infracrvenom kamerom, piše CNN.

Crtež je smešten u predelu grudi glavnog lika na "Čoveku bola", a primetan je i trag bele boje u donjem delu njegove figure, koji nije deo glavne postavke.

"Panel za slikanje bio je luksuz u vreme renesanse", objašnjava Apostil, dodajući da se podloge za slikanje nisu bacale, nego da je nakon što je odustao od slike Bogorodice sa detetom, istu iskoristio za "Čoveka bola".

Pored ovog crteža, snimak je okrio pukotinu u središtu panela i tragove rekonstrukcije koja je obavljena u nekom trenutku u 20. veku kao i ispravke koje je renesansni majstor napravio na glavnom delu.

Primećeno je da je Botičeli promenio dužinu Hristove kose, kao i poziciju rane na njegovim šakama.

Slika je neobična i po blagoj asimetriji između krsta koji se nalazi iznad glave Spasitelja, kao i po blagoj povijenosti glave u jednu stranu, što mu prema mišljenju Apostila daje "humaniji izgled.

Botičeli, koji je bio u pedesetim godinama života (ili stariji) kada je radio ovu sliku, bio je u poslednjoj fazi života dok je na njoj radio.

"Osećam da ima nešto u vezi s ovom slikom što Botičeli projektuje - shvatanje da ćemo svi umreti - što joj daje dubok emotivni naboj", zaključak je Apostila.

Preporuka za vas

Leonardov "Spasitelj sveta": Milijardu dolara "teška" afera koja i dalje drma tržište umetnina

Komentari (0)

Kultura