Aktuelno iz kulture

Deset nezaboravnih filmskih scena koje su bile čista improvizacija

Komentari

Autor: Euronews Srbija

11/03/2022

-

22:54

Deset nezaboravnih filmskih scena koje su bile čista improvizacija
Deset nezaboravnih filmskih scena koje su bile čista improvizacija - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Najbolje filmske scene ponekad nastaju bez prethodne pripreme, jer je glumac u momentu bio inspirisan, izgovorio repliku ili se dohvatio rekvizita koji nisu bili predviđeni scenarijom. Mnoge improvizicije publika verovatno nikada neće "provaliti", baš kao što je i mnoge tek godinama kasnije otkrivala.

U nastavku je jedna od mogućih izbora nezaboravnih scena holivudske kinematografije, koje sigurno ne bi ostavile takav trag da su nastale i snimljene onako kako su prvobitno bile zamišljene.

Kišni čovek (Rain Man) - Scena s "puštanjem vetra"

"Kišni čovek", premijerno je prikazan na 39. Međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu, s kog je poneo i glavnu nagradu - Zlatnog medveda. Ne samo da je 1988. "Kišni čovek" ostvario najveću zaradu na blagajnama, već je zvezdi filma Dastinu Hofmanu pripao Oskar za ulogu čoveka s autizmom koji nasleđuje većinu očevog imanja.

Iako se film danas smatra kontroverznim zbog stereotipnog načina na koji prikazuje autizam, mnogi filmski zaljubljenici i dalje vole ovo ostvarenje i prepričavaju scene, uključujući i onu od koje su Tomu Kruzu zasuzele oči.

Dok su snimali scenu u koji su Kruz i Hofman u telefonskoj govornici, Hofman je "pustio vetar" i tako započeo improvizovanu igru s kolegom. Scena je svima bila toliko smešna da je ostala u filmu, a Hofman taj "incident" i dalje naziva svojom omiljnom filmskom scenom.

Isijavanje (The Shining) - Evo ga Džoni!

Pisac Džek Torens (Džek Nikolson) je u stvaralačkoj krizi. Kada dobije ponudu za posao domara u osamljenom hotelu Overlok u planinama Kolorada, to mu se čini kao dobro rešenje njegovih problema.

Međutim, kako vreme odmiče, počinje da gubi kontakt s realnošću, sve dok potpuno ne izgubi razum.

Scene u kojima on pokušava da se domogne svoje supruge, važe za neke od najstrašnijih u istoriji horora, a trenutak u kom sekirom razvaljuje vrata i izgovara: "Evo ga Džoni!" je čista improvizacija Džeka Nikolsona. 

Tu rečenicu pozajmio je iz popularne emisije "The Tonight Show", u kojoj je tako najavljivan voditelj Džoni Karson.

Kralj lavova (The Lion King) -  Hulu scene

"Kralj lavova" i posle skoro tri decenije se smatra jednim od najboljih animiranih filmova ikad urađenih. Pored toga, autori su u nekim scenama odali počast legendarnim filmovima i glumcima, a među njima je i čuvena replika svinje Pumba: "Zovu me gospodin svinja" - što je omaž Sindiju Poatjeu i njegovoj replici: "Zovu me gospodin Tibs" iz istoimenog filma.

Ipak, možda i najzabavnija scena koja uključuje Pumbu i njegovog kompanjerosa merkata Timona bila je čista improvizacija.

Nakon što je Simba rekao da im je potreban živi mamac da posluži kao diverzija za hijene, glumac Nejtan Lejn koji je pozajmio glas Timonu je potpuno neplanski rekao: "Šta hoćeš da uradim, da se obučem i plešem hula?" 

Zbog ove improvizovane replike, nastali su i hula ples i pesma za scenu.

Taksista (Taxi driver) - Scena ispred ogledala

Film "Taksista" prati transformaciju taksiste Trevisa (Robert Deniro), mučni put urbanog antiheroja, marginalca i odbačenog veterana na tragičnom putu samospoznaje.

To ostvarenje Martina Skorsezea s pravom važi za kultno, ali je manje poznato da je jedna od najprepoznatljivijih scena potpuno improvizovana.

Skorseze je zamislio da scena u kojoj Deniro stoji ispred ogledala i vežba izvlačenje pištolja nema monolog, ali je predložio glumcu da proba da nekoliko različitih varijanti po svom osećaju.

U jednom od pokušaja, rekao je čuvene reči: "Meni govoriš? Jel' ti to meni govoriš?" 

Petparačke priče (Pulp Fiction) - Ples

Ovaj film Kventina Tarantina mnogi smatraju njegovim najboljim, za pojedine je "Pulp Fiction" i najbolje ikad snimljeno ostvarenje prepuno fantastičnih scena i nezaboravnih dijaloga. 

Ipak, jedna od najpoznatijih scena je njihov ples u restoranu koji se u filmu zove "Jack Rabbit Slim's".

Tarantino je zatražio da Travolta i Turman plešu tvist uz numeru "You Never Can Tello" od Čaka Berija, a Travolta je svojim improvizovanim pokretima podigao scenu na viši nivo.

Ponoćni kauboj (Midnight Cowboy) - Šetnja Njujorkom

Džon Vojt tumači lik Džoa Baka, koji misli da može uspeti kao žigolo; Dastin Hofman je Retso Rizo, uličar koji mu postaje prijatelj, a njihova dinamika takva da su obojica dobili nominacije za Oskara, a film na kraju osvojio čak tri prestižna priznanja

Zanimljivo je da produkcija nije imala novca da za potrebe snimanja jedne scene zatvori saobraćaj u jednoj od njujorških ulica, pa su odlučili da improvizuju.

U sada legendarnoj sceni dok Bak i Rizo prolaze ulicom, oni naleću na zaista slučajne prolaznike, a kada jedan taksi umalo udari Hofmana, on izgovara čuvenu repliku: "Hej, ja hodam ovde!" 

Dobri Vil Hanting (Good Will Hunting) - Sećanje na ženu

Robin Vilijams osvojio je Oskara za sporednu ulogu za svog dr Šona Megvajera, terapeuta koji pomaže Vilu Hantingu (Met Dejmon).

Robin i Met bili su fantastičan tim pred kamerama, a film se našao na 53. mestu holivudske liste 100 omiljenih naslova. Vilijams je bio poznat kao odličan komičar, pa ne iznenađuje što je u "Dobrom Vilu Hantingu" improvizovao i jednu od smešnijih scena - onu kada se dr Šon priseća preminule žene. U scenariju nije pisalo, već se Vilijams dosetio pa izgovorio kakako je znala da "pusti vetar" u snu.

"Jedne noći je bilo toliko glasno, da su se i pas i ona probudili. 'Jesi li to ti?', upitala je. 'Ja sam', odgovorio sam jer jednostavno nisam imao srca da joj kažem istinu", izgovara dr Šon. Dejmon je pokušao da ostane u svom liku, ali nije mogao da izdrži i naglas se nasmejao replici koju nije očekivao.

Paklena pomorandža (A Clockwork Orange) - Upad u kuću

Nije uobičajeno da improvizovana scena na kraju skuplje košta filmske stvaraoce. To se upravo desilo Stenliju Kjubriku. Četiri dana, naime, reditelj je pokušavao da snimi scenu kada Aleks sa drugovima upada u kuću i napada pisca i njegovu ženu. I ništa nije bilo dovoljno dobro, pa je pitao Malkolma Mekdauela da li bi mogao da pleše i peva tokom te brutalne scene.

Mekdauel je izabrao pesmu koje se u tom trenutku setio i koja je bila jedina, kako je kasnije izjavio, za koju je "nekako znao bar polovinu stihova" - "Singin’ in the Rain" Džina Kelija. Kjubriku se toliko dopala improvizacija, da je odlučio da izdvoji 10.000 dolara na ime autorskih prava kako bi koristili numeru.

Kjubrikova ideja je bila da promeni "kišu" u "bol", nakon što je video koliko dobro pesma i ples funkcionišu u sceni.

Zvezda je rođena (A Star Is Born) - Ružan komentar

Lejdi Gaga je iznenadila mnoge kada je dokazala da ume i da glumi, a ne samo da peva. Prvu veliku ulogu dobila je u ostvarenju "American Horror Story Hotel", ali je raskošan talenat pokazala tek ulogom u hvaljenom filmu "Zvezda je rođena". O hemiji sa kolegom, glumačkom zvezdom Bredlijem Kuperom pisalo se i pričalo na svakom koraku, a mediji su spekulisali i o njihovoj vezi u stvarnom životu.

U filmu njih dvoje započinju burnu, čak toksičnu vezu. U jednoj sceni Ali (Gaga) se kupa dok je pijani Džekson (Kuper) vređa i naziva ružnom. Taj izraz nije postojao u scenariju.

Gaga je kasnije u jednom od razgovora za medije ispričala da je taj šokiran izraz lica zapravo bio stvaran jer se, kao i junakinja filma, i sama borila sa nesigurnošću u pogledu svog izgleda. Kuper je, takođe, komentarisao ovu scenu rečima da ne smatra da je prešao granicu zbog onoga što je izgovorio jer su tokom snimanja Gaga i on izgradili međusobno poverenje.

Roki (Rocky) - Klizanje

Priča o tome kako je nastao "Roki", zaslužuje poseban film. Silvester Stalone je bio švorc i stalno su mu odbijali scenario jer je insistirao na tome da igra glavnog junaka. I kada je konačno dobio zeleno svetlo, morao je da prepravlja mnoge delove scenarija tokom snimanja. 

To je jedan od razloga zbog kojih je jedna od scena, kada Roki i njegova voljena Adrijana (Talija Šajer) odlaze na klizanje, bila skoro u potpunosti improvizovana. Produkcija, naime, nije imala budžet dovoljan da pokrije iznajmljivanje klizališta, tako da su taj prostor mogli da koriste samo mimo radnog vremena.

S druge strane, Stalone je ignorisao većinu od napisanih dijaloga, kako bi postigao što veću neprijatnost trenutka. Takođe, sve vreme je džogirao po klizalištu jer nije umeo da kliza. I baš ta improvizacija je doprinela uverljivosti, jer se njih dvoje ponašaju baš onako kako se ponašaju parovi koji imaju malo toga zajedničkog.

Naporan rad se isplatio - film je zaradio preko 200 miliona dolara i tako postao 1976. naslov sa najvećom zaradom na blagajnama. Ne zaboravimo i da je dobio 10 nominacija za Oskara.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura