Aktuelno iz kulture

Deset legendarnih filmskih automobila

Komentari

Autor: Staša Rosić

15/03/2022

-

22:40

Deset legendarnih filmskih automobila
Deset legendarnih filmskih automobila - Copyright Prinstscreen YouTube/Universal Pictures, BlackView HD, Dinerboy11, Filmincom

veličina teksta

Aa Aa

Automobili su tako važan deo kinematografije, da su praktično dobili svoj žanr, u koji bi mogli da se svrstaju filmovi kao što su "Paklene ulice", "Tokio Drift" i "Trka života".

Ipak, oni su takođe neopevani junaci mnogih drama, komedija, naučnofantastičnih i ostalih ostvarenja, u kojima ponekad zaslužuju podjednaku pažnju kao i ljudski protagonisti.

Iako bi ova lista svakako mogla da bude mnogo duža, za vas smo izdvojili deset takvih automobila. 

"Goldfinger" - Aston Martin DB5

Prvi automobil koji je uz lik Džejmsa Bonda vezao brend Aston Martin bio je model DB5 iz filma "Goldfinger".

I bez bilo kakvih špijunskih dodataka, ovaj automobil bi sigurno bio atraktivan, ali su ga specijalni efekti učinili jednim od najvoljenijih filmskih automobila svih vremena.

Dimna zavesa, specijalni branik na izvlačenje, automatske puške, sedište sa katapultom... samo su neke od njegovih funkcija dostojnih agenta 007. 

Iz današnje perspektive, možda je i najiteresantniji ekran sa mapom, koji je predvideo današnje navigacione sisteme. 

Inače, jedan od nekoliko modela Aston Martina DB5 koji su korišteni za potrebe snimanja filma, prodat je prošle godine za neverovatnih 4,6 miliona dolara.

Njihova popularnost je tolika, da je kompanija vratila legendarno vozilo na proizvodnu traku i 2020. lansirala ograničenu seriju od 25 primeraka po ceni od 3,5 miliona dolara po automobilu.

"Smoki i bandit" - Pontiac Trans Am

Kada je reditelj Hal Nidhem odabrao Pontiac Trans Am da bude zvezda "Smokija i bandita" uz Barta Rejnoldsa i Sali Fild, nije mogao ni da pretpostavi kakav će to uticaj imati na autoindustriju.

Nakon što se film našao u bioskopima 1977. prodaja tih automobila porasla je za oko 30.000 jedinica, a dve godine kasnije, za još 24.000.

Amerikanci su bili oduševljeni specijalno dizajniranom farbom, ali i performansama automobila, naročito onim demonstriranim u jurnjavama u filmu. 

Sve to doprinelo je tome da se Pontiac Trans Am nađe u analima filmskih automobila, kao jedan od najvoljenijih.

"Povratak u budućnost" - DeLorean DMC-12

Vizuelno, DMC-12 je te 1981. zaista izgledao kao automobil iz budućnosti, ali ispod haube, bio je daleko od obećanog čuda.

Štaviše, navodno su rekviziteri "Povratka u budućnost" zamenili njegov tromi V-6 motor V-8 mašinom pozajmljenom iz Poršea 928, kako bi bio snimljen trenutak u kom Marti Mekflaj (Majkl Dž. Foks) brzinom od 140 kilometara na sat aktivira nuklearni kondenzazor fluksa i odlazi u 1955. godinu.

Iako zanosan izgled i filmska magija nisu bili dovoljni da DeLorean izbegne bankrotstvo, kasnije je osnovana nova firma pod istim imenom za restuaraciju i nadogradnju automobila.

"Pobesneli Maks" - Ford Falcon XB GT

Australijski ogranci američkih automobilskih kompanija su šezdesetih i sedamdesetih godina pravili ograničene serije moćnih automobila kakvi nisu mogli da se vide drugde u svetu, a jedan od njih bila je unapređena verzija Ford Falcon.

Treća generacija te mašine već je imala snažan V-8 motor, ali je za potrebe "Pobesnelog Maksa" dodatno ojačan, pa je Falcon transformisan u "presretača".

Legendarni automobil dobio je novi čeoni izgled, mnogo deblje gume i bacače plamena sa strane.

Možda i najupadljivija izmena - kompresor koji je smešten iznad haube - zapravo je bila lažna.

"Braća Bluz" - Bluzmobil, Dodge Monaco

Bluzmobil, možda nije poželjan koliko Betmobil, ali je podjednako prepoznatljiv koliko i kostimi Dena Ajkroda i Džona Belušija u kultnom filmu "Braća Bluz". 

Dodge Monaco model korišten je samo na snimanju originalnog filma, dok je u nastavku zamenjen Fordovim LTD Crown Victoria modelom.

U filmu je korišteno 13 različitih automobila, od kojih su svi bili nekadašnji automobili saobraćajne policije, adaptirani su tako da je svaki imao svoju "specijalizaciju" - jednom je modifikovano ubrzavanje, drugom omogućeni skokovi, trećem lakše manevrisanje - sve u zavisnosti od potrebe scene.

Više od 60 starih policijskih automobila je kupljeno i korišteno za scene jurnjave, a na setu je postojala i radionica za popravke koja je radila bez prestanka, tokom celog perioda snimanja.

Film je oborio i rekord u broju slupanih automobila: čak 103 mašine skončale su na setu "Braće Bluz".

"Isterivači duhova" 1 i 2 - Ektomobil, Cadillac Miller-Meteor

Legendarni Ektomobil koji je vozio ekipu isterivača duhova u oba dela čuvene komedije je adaptirani Cadillac Miller-Meteor, koji je originalno dizajniran kao ambulantni i pogrebni auto. 

Originalna ideja je bila da izgleda "opasnije" uz pomoć crne boje sa ljubičastim i belim fluoroscentnim detaljima, ali je ideja na kraju odbačena.

Kupljena su dva automobila, ali je većina scena snimana sa jednom. Nakon što su bili zaboravljeni i dugo izloženi padavinama ispred Soni studija, potpuno su renovirani i korišteni za promociju video igre koja je lansirana 2009. godine.

"Telma i Luiz" - Ford Thunderbird

Ford Thunderbird, auto koji je postao sinonim za odmetništvo, zapravo je odabran za snimanje filma "Telma i Luiz" iz čiste praktičnosti, jer je glumce lakše snimati dok su u kabrioletu.

U filmu je korišteno pet automobila, ali nijedan nije dobio neke specijlne dodatke - ostali su isti kao to su bili u salonu.

Nakon što su otkupljeni od Metro MGM studija 1991. godine, jedan od njih prodat je 2008. za 71.500 dolara, verovatno zato što su na suncobranu i naslonu za ruke bili autogrami Breda Pita i Đine Dejvis.

"Robokap" - 6000 SUX 

Robokap, robot policajac iz budućnosti, je u viziji reditelja Pola Verhovena morao da ima poseban automobil, jednim delom verovatno zato što se film odvijao u Detroitu, nezvaničnoj prestonici američke autoindustrije.

Zato je za potrebe snimanja transformisana su ukupno tri Oldsmobile Cutlass Supreme modela iz 1977. godine, od kojih je jedan upotrebljen za dodatno opremanje druga dva. 

Dok su spoljni delovi napravljeni od fiberglasa, motor i enterijer ostali su nepromenjeni. 

Nova kreacija dobila je naziv 6000 SUX i to ne slučajno. Naime, Verhovenu se u početku dopadala ideja da Robokap vozi modifikovani Ford Taurus.

Međutim, ta kompanija nije bila zainteresovana da se promoviše u njegovom filmu i odbila je da im ustupi nekoliko automobila, u zamenu za besplatan publicitet.

Na kraju je produkcija sama kupila automobile, a naziv su dobili po najvećem konkurentu Taurusu u to vreme - Pontijaku 6000, kompanije General Motors.

"Diplomac" - Alfa Romeo 1600 Duetto Spider

Film "Diplomac" važi za kultno ostvarenje, u kom je uz Dastina Hofmana i En Bankroft, zvezda i crveni Alfa Romeo 1600 Duetto Spider, koji vozi glavni protagonista Bendžamin.

Auto je bio proizvodnji od 1966. do 1994, ali je nakon toga Alfa povučena sa severnoameričkog tržišta.

Elegantni auto je inače poslednja kreacija čuvenog Batiste Pininfarine, osnivača italijanske Pininfarina kompanije, pod čijim su krovom nastali neki od najprestižnijiih automobilskih brendova.

"Mala Mis Sanšajn" - Volkswagen T2 Microbus

Sedmi član disfunkcionalne, ali drage porodice Huver koja putuje preko cele Amerike da svoju miljenicu Oliv odvedu na izbor za "Malu mis Sanšajn", je čuveni Volkswagen T2 Microbus, sinonim za "decu cveća" i sedamdesete.

Za potrebe snimanja korišteno je pet vozila, od kojih su tri bila u voznom stanju, dok su dva bila stavljena na prikolicu.

Jedan od njih čuva se u Petersen automoto muzeju u Los Anđelesu.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura