Aktuelno iz kulture

Film "Bilo jednom u Srbiji": Leskovačka priča koja ima dodirne tačke sa svetskom kinematografijom

Komentari
Film "Bilo jednom u Srbiji": Leskovačka priča koja ima dodirne tačke sa svetskom kinematografijom
Viktor Savić - Copyright Euronews/Printscreen

veličina teksta

Aa Aa

Film Petra Ristovskog "Bilo jednom u Srbiji" nalazi se na redovnom repertoaru domaćih bioskopa još od početka marta. 

Filmska drama vezana za period posle Prvog svetskog rata, priča o Leskovcu u koji se vraća glavni protagonista Cone, kog igra Viktor Savić.

Savić objašnjava da njegov junak dolazi iz jedne, u tom trenutku razvijenije zemlje, kako bi u rodnom gradu napravio fabriku tekstila.

"Kako to obično biva, čovek koji se uzneo previše u tom trenutku, pada u blato. Međutim, s obzirom da je Cone imao sa čim da se proverava, on se iz tog blata stalno se diže i nastavlja dalje što je zapravo i poenta i poruka za sve nas", kaže glumac za "Cinema" na Euronews Srbija.

Euronews TV

Reditelj Petar Ristovski je hteo da dočara mesto i vreme – Leskovac u vreme posleratnog procvata.

"Pokušavali smo da pronađemo ključ koji su to neki svetski uzori u svetskoj kinematografiji, gde bi mogla ova leskovačka priča da se udene. Tako da mislim da smo nekako uspeli da napravimo dodirne tačke sa italijanskim i francuskim filmovima", kaže Ristovski.

Posle prikazivanja filma, gledaoce očekuje i istoimena serija, a reditelj ističe da takav poduhvat ume da bude težak, ako se ne pravi precizan scenario za ono što će biti film, kao i za ono što će biti serija.

"Ja sam nekako kroz to već prošao s 'Kraljem Petrom Prvim', tako da ovog puta sam odmah u startu znao koje scene ulaze u film, i koje scene eventualno imaju mogućnost da se pojave u filmu i seriji", kaže Ristovski.

Euronews/Printscreen

Reditelj Petar Ristovski

Iako je imao ideju da u konačni film doda neke kadrove koji su kompjuterski generisani, ispostavilo se da bi im oni oduzeli previše vremena u postprodukciji.

"Bila je zamisao da prikažemo protok vremena u jednom kadru, gde se pojavljuju ti silni dimnjaci koji su kasnijih godina nastajali. Međutim, izgleda da je to bilo prezahtveno s moje strane za te ekipe. I onda na kraju smo odustali od toga. Tako da, eto, možda je to nešto za čime žalim", rekao je reditelj.

Scenarista Zvonimir Šimunec navodi da su Leskovčani jako zadovoljni filmom, a da je ideja za njega dugo čekala na ostvarenje. 

"Ja sam imao sreću da je Petar Ristovski čovek koji je osim režije mnogo vremena posvetio dramaturgiji i on je dao ključni pravac u odvajanju bitnog od nebitnog. Jer, da je ostalo na meni, sve bi bilo bitno", kaže Šimunec.

"Onda je došao Vlada Andrić, jedan divan, divan pisac, divan reditelj. Jedna razbarušena jedna priroda, potpuno božanstvena, čovek koji se bori za svoje ideje, za svoje misli, za svoju napisanu repliku. Ali smo divno sarađivali... i na kraju, otišao je prošle godine, na veliku žalost. Mnogo mi je žao što nije sa nama da podeli ovo zadovoljstvo, jer ja verujem da smo mi napravili dobar film. Verujem da će naš film ljudi gledati i da će osetiti tu toplinu, tu emociju, da će osetiti da nudimo razmenu energije s vremenom koje je po svemu bilo bolje", dodao je scenarista.

Euronews/Printscreen

 

Teodora Ristovski se ojavljuje u ulozi Zorke, o čemu je i ranije govorila za Euronews Srbija, dok je u ulozi Ružice Sloboda Mićalović.

"Dramaturški postoji taj kontrast između te dve žene. Zapravo, jedna drugu – iako nemamo zajedničke scene – nadopunjujemo na tom dramaturškom načinu, jer sve što Zorka ima, Ružica nema; a ono što Ružica počine da dobija, Zorka počne da gubi. Tako da se dešava ta neka vaga, i na kraju obe završe onako kako treba", smatra Ristovski.

Za glumicu je najveći teret tokom rada na ovom ostvarenju bila želja da film zaista bude dobar.

"To je meni prvi veliki film, odnosno prva velika uloga na velikom platnu. I stvarno mi je bilo stalo. Obožavam umetnost, zato se njome i bavim i želela sam da učestvujem u nečemu što će da ostavi dobar trag u našoj kinematografiji", objašnjava ona za Euronews Srbija.

Euronews/Printscreen

Sloboda Mićalović

Sloboda Mićalović se kroz svoju Ružicu, pojavila u poznatoj sredini.

"To je grad u kome sam odrasla, koji dobro poznajem. Eto, dobio je neku svoju priču koju će generacije i generacije ipak moći da vide i da nekako bar naslute kakav je to grad nekad bio, u nadi da će sad sve to da se vrati", objašnjava glumica.

Ona kaže da je njena junakinja slika i prilika tog vremena, mentaliteta i sredine. 

"Neko je pustio tu neku neistinu da je ona urokljiva i ko god da se nađao pored nje, loše je završio. Zato je ona i ostala sama s majkom, usedelica", kaže Mićalović ističući da film ima izuzetnu fotografiju.

"To nekako vidim ovih dana, iako nekako promiče, kao da se podrazumeva, ali mislim da je to u današnje vreme, s današnjim budžetima, koronom i svim, vrlo zahtevno i pohvalno što se uopšte desilo", smatra ona.

Komentari (0)

Kultura