Aktuelno iz kulture

"Majstor horora" Dejvid Kronenberg: Bioskopi su mrtvi, to je samo niša za superherojske filmove

Komentari

Autor: AP / Euronews Srbija

05/06/2022

-

12:30

"Majstor horora" Dejvid Kronenberg: Bioskopi su mrtvi, to je samo niša za superherojske filmove
Profimedia - Copyright Profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Dejvid Kronenberg oduvek je bio fasciniran ljudskim telom, njegovim izgledom i onim kako se prema njemu ljudi odnose. Njegov novi film "Zločini budućnosti" (Crimes of the Future) delom proističe iz te njegove opsesije, za koju mnogi nemaju želudac.

Kada je premijerno prikazan na Kanskom festivalu, jedan deo publike već na samom početku napustio je projekciju zbog mučnih scena, od kojih jedna uključuje Leu Sejdu, otvorenu ranu i erotski naboj.

Za reditelja koji  u biografiji ima filmove kao što su "Muva" i "Sudar", a koji su mu doneli titulu "majstora horora", to nije ništa neobično.

Upravo u vreme premijere filma, Kronenberg je na aukciju stavio nezamenljivi token (NFT) kamenja iz bubrega koje je prethodno izbacio, pa je u nedavnom intervjuu za AP, upitan je da li sa ovim filmom oseća kao da prikazuje svetu svoje organe.

"Publici dajem svoje kamenje iz bubrega", kaže Kronenberg kroz smeh. "Može li biti intimnije? To je metafora. Umetnik u filmu iznosi svoje najdublje i najintimnije misli i osećanja. Definitivno ste ranjivi", kaže Kronenberg.

Scenario za "Zločine budućnosti napisao je 1998. godine, ali mu se vratio pre osam godina i kako kaže, nije morao da promeni nijednu reč.

Zvanični sinopsis "Zločina budućnosti" glasi: "Dok se ljudska vrsta adaptira na veštačko okruženje, telo prolazi kroz transformacije i mutacije. Sol Tenser (Vigo Mortensen) sa partnerkom Kapris (Lea Sedu) čuveni umetnik performansa, javno prikazuje metamorfozu svojih organa. Timlin (Kristen Stjuart) je istražiteljka Nacionalnog registra organa, ospesivno prati njihovo kretanje i otkriva misterioznu grupu čija je misija da Solovu popularnost iskoristi da ukaže na sledeću fazu ljudske evolucije".

To je prvi Kronenbergov film u poslednjih osam godina, pa je novinare AP zanimalo kako mu sada izleda svet kinematografije.

Tanjug/AP/Evan Agostini

 

"Jedna od stvari koja me je vratila pravljenju filmova bio je Netfliks i ideja strimovanja. Pokušao sam da napravim jednu seriju. Mislio sam, pa dobro, ovo nije stvarno pravljenje filmova, ali je i dalje snimanje. Drugačije snimanje, ozbiljno drugačije", rekao je reditelj.

"Mislim da su bioskopi mrtvi. Mislim da će samo biti niša za superherojske filmove. Nisam otišao u bioskop decenijama. Znate, volim da gledam filmove kod kuće, a televizori su postali tako dobri, kao i sistem ozvučenja, da sam spreman da prkosim onima koji kažu da ne možete imati pravo bioskopsko iskustvo kod kuće. Uopšte se ne slažem s tim", rekao je on.

"Zločini budućnosti" jednim delom se oslanjaju na to koliko je daleko Sol Tenser spreman da ide zbog svoje umetnosti. Kronenberg je objasnio elemente samouništenja o tome i svoje misli o smrti.

AP/Vianney Le Caer

 

"Oduvek sam razmišljao o smrti. Mislim da ne možete biti ljudsko biće, a da ne razmišljate o smrti", rekao je reditelj.

"U mojim godinama to više nije ni pitanje, s tim što imate mnogo prijatelja koji umiru, a koji su vaših godina. Svaki put kada gledam u novine, tu je neki čovek kog sam znao - Vilijam Hurt, na primer, ili Ajvan Rajtman - a mlađi su od mene. Ne možete mnogo toga, osim da prihvatite da ćete umreti. Uvek sam razmišljao o tome kako u romanima za žive pisce piše: 'Rođen 1943-'. To je kao da te čeka ta crta. Čeka te da se ispuni", ispričao je reditelj.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura