Autor: BBC

24/03/2023

Ogroman asteroid tokom vikenda prolazi pored Zemlje, moguće uživo praćenje približavanja - Copyright Tanjug AP/Gianluca Masi/Virtual Telescope Project via AP

Asteroid dovoljno velik da uništi grad proći će između Zemljine i Mesečeve orbite ovog vikenda i - na našu sreću - promašiće obe, prenosi BBC.

Objekt nazvan 2023 DZ2 otkriven je pre mesec dana. U subotu će proći unutar 515.000 kilometara od Meseca, pre nego što satima kasnije proleti pored Zemlje.

Retko se dešava da tako veliki asteroid - procenjuje se da ima između 40 i 90 metara u promeru - priđe toliko blizu planeti.

Prema tvrdnjama NASA, to je važna prilika za astronome da povećaju svoje znanje o asteroidima, u slučaju da se otkrije opasan objekt koji ima potencijal da udari u Zemlju.

"Nema šanse da ovaj 'ubica gradova' udari u Zemlju, ali njegov blizak prolazak nudi izvrsnu priliku za promatranje", rekao je Ričard Moisl, šef planetarne odbrane Evropske svemirske agencije.

Dok prolazi samo 68.000 kilometara daleko, asteroid će biti vidljiv dalekozorom i malim teleskopima širom sveta.

Web prenos uživo njegovog približavanja omogućiće The Virtual Telescope Project.

Čini se da će se objekt vratiti prema Zemljinoj orbiti 2026. godine, ali naučnici ne smatraju da će i tada predstavljati pretnju po Zemlju.