Tehnologija

"Istorijski uspeh": DeepMind AI alat rešio zadatak koji nije mogao da odgonetne nijedan programer

Komentari
"Istorijski uspeh": DeepMind AI alat rešio zadatak koji nije mogao da odgonetne nijedan programer
"Istorijski uspeh": DeepMind AI alat rešio zadatak koji nije mogao da odgonetne nijedan programer - Copyright profimedia

Autor: Guardian

18/09/2025

-

15:33

veličina teksta

Aa Aa

Google DeepMind tvrdi da je ostvario "istorijsko" dostignuće u oblasti veštačke inteligencije, uporedivo s tim kada je računar Deep Blue 1997. pobedio Garija Kasparova u šahu, odnosno kada je 2016. AI savladao ljudskog šampiona u igri go.

Verzija Gemini 2.5 modela te kompanije rešila je složen problem koji je mučio programere i tako postala prvi AI model koji je osvojio zlatnu medalju na Međunarodnom programerskom takmičenju održanom početkom meseca u Azerbejdžanu.

U nastupu koji je tehnološka firma opisala kao "duboki skok u apstraktnom rešavanju problema", veštačkoj inteligenciji bilo je potrebno manje od pola sata da pronađe način kako da proceni beskonačan broj mogućnosti kako bi poslala tečnost kroz mrežu kanala do povezanih rezervoara, s ciljem da je raspodeli što brže moguće.

Nijedan ljudski tim, uključujući najbolje ekipe sa univerziteta u Rusiji, Kini i Japanu, nije uspeo da reši zadatak, piše Guardian.

AI je pogrešio u dva od ukupno 12 zadataka koji su mu postavljeni, ali ga je ukupni rezultat svrstao na drugo mesto među 139 najboljih svetskih programera na univerzitetskom nivou. Google je to nazvao "istorijskim trenutkom na putu ka opštoj veštačkoj inteligenciji", koja se obično definiše kao ljudski nivo inteligencije u širokom spektru zadataka.

"Za mene je ovo trenutak ekvivalentan Deep Blue-u za šah i AlphaGo-u za go“, izjavio je Kuo Lek, potpredsednik kompanije Google DeepMind.

"Što je još važnije, ovo pokazuje sposobnost rezonovanja u pravcu stvarnog sveta, a ne samo u ograničenom okruženju [kao što su šah ili go]… zbog toga verujem da ovo dostignuće može da transformiše mnoge naučne i inženjerske discipline", dodao je on, navodeći kao primer kreiranje lekova i čipova.

Tanjug AP/Jeff Chiu, File

 

Model je opšte namene, ali je posebno obučen za rešavanje veoma teških problema iz kodiranja, matematike i logičkog zaključivanja. Google je naveo da je radio "kao jedan od 20 najboljih programera na svetu".

"Rešavanje složenih zadataka na ovakvim takmičenjima zahteva duboko apstraktno rezonovanje, kreativnost, sposobnost da se sintetizuju nova rešenja za probleme koji nikada ranije nisu viđeni, kao i iskru prave domišljatosti", saopštila je kompanija.

Pre nego što su objavljeni svi detalji, Stjuart Rasel, profesor računarstva na Univerzitetu Kalifornije u Berkliju, izjavio je da su "tvrdnje o epohalnom značaju verovatno preuveličane".

Dodao je da AI sistemi već neko vreme beleže uspehe na programerskim zadacima i da proboj u šahu s Deep Blue-om "nije imao suštinski uticaj na stvarni svet primenjene AI".

Ipak, rekao je: "Da bi se rešio zadatak na Međunarodnom univerzitetskom programerskom konkursu, kod zaista mora ispravno da radi (bar na konačnom broju test primera), pa ovaj rezultat može ukazivati na napredak ka tome da AI sistemi za kodiranje budu dovoljno precizni za proizvodnju kvalitetnog koda".

"Ogroman je pritisak na AI kompanije da neprekidno tvrde kako postižu proboje", smatra stručnjak.

Majkl Vuldridž, profesor osnova veštačke inteligencije na Univerzitetu Oksford, ocenio je da ovo zvuči kao impresivno postignuće i da je "uzbudljivo kada AI može da rešava probleme na tom nivou".

Ipak,  doveo u pitanje koliko je računarske snage bilo potrebno, što Google nije želeo da precizira. Ono što je potvrđeno, jeste da je snaga bila veća od one koja je dostupna prosečnom pretplatniku njihovog servisa Google AI Ultra, koji inače košta 250 dolara mesečno.

Komentari (0)

Magazin