Život

Kako žive ultra bogati u svetu? Verovali ili ne, ali novac im nije na prvom mestu

Komentari
Kako žive ultra bogati u svetu? Verovali ili ne, ali novac im nije na prvom mestu
Kako žive ultra bogati u svetu? Verovali ili ne, ali novac im nije na prvom mestu - Copyright pixabay

Autor: Newmoney.gr

06/12/2025

-

23:15

veličina teksta

Aa Aa

Kažu da se novcem ne može kupiti sreća. Ali, mogu se kupiti vreme i privatnost. Svetska ekonomska elita je ove dve vrednosti pretvorila u ekskluzivni način života. Za razliku od "običnih smrtnika", veoma bogati žive u potpuno drugačijem svetu. Ne čekaju u redovima, ne zadržavaju se u saobraćaju, ne dele isti prostor sa drugim putnicima na aerodromima. Vrata se otvaraju pre nego što stignu, obezbeđenje osigurava potpuno nesmetano kretanje, dok restorani, klubovi i modne kuće prilagođavaju svoje radno vreme isključivo njihovim potrebama.

Jako bogati ne troše novac da bi bolje živeli, već da bi živeli bez gubitka vremena i da bi zadržali svoju privatnost. Wall Street Journal karakteristično predstavlja primer Masuda i Stefani Šodžaji. "Zlatni par" živi u Majamiju i vodi kompaniju Shoma Group, koja se bavi nekretninama. Masud Šodžaji je osnivač, a njegova supruga predsednica, ali i poznata po učešću u TV seriji The Real Housewives of Miami. Par, čije se bogatstvo procenjuje na oko 300 miliona dolara, putuje privatnim mlaznicima, uživa u koktelima i večerama u restoranima i hotelima u koje ulaze kroz "tajne" ulaze i biraju suite sa ličnim batlerima.

Šezdesetpetogodišnji Masud, govoreći za američki list, komentarisao je da za njega raskoš znači "štednja vremena, efikasnost i usluge". Osim toga, kako navodi publikacija, ekosistem ekskluzivnih restorana, klubova, odmarališta i usluga pruža im personalizovana iskustva. Prostorije koje koriste su privatne, pažljivo odabrane i obično pune ljudi sa sličnim društvenim i ekonomskim profilom. Sve to u trenutku kada ekonomska moć hiperelite stalno raste, uz navođenje lista da je neto bogatstvo 0,1 odsto domaćinstava u SAD dostiglo 23,3 biliona dolara u drugom kvartalu 2025, u odnosu na 10,7 biliona dolara pre jedne decenije.

Trendovi elita

Prema publikaciji, ovo su trendovi koje prati elita u SAD:

Apsolutna privatnost: U neboderu Bentley Residences koji se gradi severno od Majamija, luksuzni stanovi vredni 6 miliona dolara imaju privatne bazene, ogromne terase i lift za automobile koji će vozila prenositi direktno u unutrašnjost stana i smeštati ih u tzv. "sky garages". Vlasnik izbegava da se bavi parkiranjem i parking prostorima. Kako kaže Gil Dezer, predsednik Dezer Development koji je patentirao lift za automobile i nazvao ga Dezervator: "Apsolutna raskoš je privatnost".

pixabay

 

Personalizovana iskustva: Od privatnih ostrva do visokokvalitetnih centara za holističku terapiju, bogati iznajmljuju čitave objekte za ličnu upotrebu, sa personalizovanim uslugama za zdravlje i ličnu negu. Među njima su i terapije najnovije tehnologije kao što su čišćenje krvi, regeneracija ćelija i transkranijalna magnetna stimulacija (TMS), tehnika koja koristi magnetska polja za stimulaciju nervnih ćelija u mozgu, odobrena od strane Američke agencije za hranu i lekove (FDA) i može se koristiti za različite neurološke i psihijatrijske poremećaje.

Selektivne društvene interakcije: Privatni klubovi, gastro večeri i pristup VIP događajima čine pravilo za mali broj odabranih. Kao u slučaju privatnog kluba u Miami Beach, Faena Rose, koji se fokusira na umetnost i kulturu, a članovi sa početnom članarinom od 15.000 dolara i godišnjom pretplatom od još toliko, uživaju u ekskluzivnom pristupu 80 kulturnih događaja godišnje samo za članove.

Visokokvalitetna lična usluga: Elita uživa u posebnom tretmanu i prilikom kupovine. Jako bogati ne posećuju tržne centre, već tržni centri dolaze kod njih, jer im poznati brendovi direktno šalju odeću i dodatke kući. Par Šodžaji dobija robu svaka tri meseca od kompanije NB44, kao i kolekcije od modnih kuća kao što su Valentino i Christian Dior. Sve to uz krojača za eventualne prepravke.

Personalizovana putovanja: Bogati organizuju putovanja na privatna ostrva, sa kuvarima nagrađenim Mišelinovim zvezdama, umetnicima, instruktorima joge i potpuno personalizovanim iskustvima, kao što je smeštaj u apartmanima iznad centralne prodavnice Dior u Parizu za privatne kupovine nakon radnog vremena ili boravak u imanjima u Škotskoj sa privatnim šefovima, šetnjama na konjima i helikopterima.

Iako teži privatnosti, Stefani Šodžaji ne propušta blistave objave na društvenim mrežama. Ipak, za nju, kao i za mnoge iz njene kategorije, prava privilegija je u tome što se nalaze daleko od svetla javnosti: na privatnim putovanjima, u ekskluzivnim kupovinama i svetu gde vreme i udobnost nemaju cenu.

Komentari (0)

Magazin