Od Adventa do kulturnog eklektizma: Beograd pokazao šta ga čini neodoljivim za turiste na 56. sajmu turizma
Komentari01/12/2025
-15:08
Sa više od 250 izlagača iz 10 zemalja i velike ponude za zimovanja i letovanja u samo tri dana, završen je 56. Međunarodni sajam turizma u Novom Sadu. Za koje destinacije su se posetioci najviše interesovali, kako su se predstavile uzdanice domaćeg turizma i šta je Beograd ponudio svojim gostima za zimske i novogodišnje praznike?
"Beograd ima nekoliko sezona, a ovo je beogradska zima sada. Svih 12 meseci imamo aktivnosti, samo se menjaju godišnja doba. U ovom periodu Beograd je posećeniji nego u januaru i februaru, ali nemamo toliko diferencirane sezone. Mi nismo ni zimska destinacija, ali ni letnja, jer nemamo more, već smo grad koji je idealan za kratke odmore. Ovde se ne dolazi na godišnji odmor, veći deo Srbije i regiona dolazi ovde, jer je Beograd grad manifestacije", izjavio je Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda.
On je istakao važnost promene, ulaganja u promovisanje, kao i održavanje dobrih odnosa sa zemljama regiona koje imaju istoriju očuvanja posete glavnom gradu.
"Beograd predstavlja kapije Balkana, to je mesto okupljanja i dolazaka iz različitih delova Evrope. Putna infrastruktura nas čini distributivnim centrom, a to nas stavlja u posebnu poziciju u odnosu na region. Veliki broj građana Turske i Grčke voli Beograd, sada smo već etablirana atrakcija", nastavlja on.
Popović je objasnio da je neophodno raditi na produženju boravka turista u Beogradu, a to će se desiti upravo kroz različite manifestacije, bogatu ponudu aktivnosti i atrakcija u gradu.
"Advent je katolički praznik, a odigrava se 25. decembra, kod nas kreće malo kasnije, ali kod nas postoji period slava. U Beču se sve zatvara u deset sati uveče, a kod nas aktivnosti traju malo duže, zato i važimo za prestonicu dobrog prometa i turističke scene", dodaje Popović.
Upitan o krizi koja se dešava Popović je istakao problem na svetskom nivou, ne samo u Beogradu, te turizam prolazi kroz određenu recesiju.
"Zahvaljujući ekonomskim posledicama, svi to osećamo, samim tim mogućnosti su manje nego pre možda, ali se mora razmišljati o cenovnoj poslovnoj politici. Italijani i Španci vode dobru politiku, ne radi se samo o tome što imaju izlaz na more. Cene su slične u Evropi i kod nas, a to je efekat EU, delimo i dobro i loše, iako nismo članica Evropske unije", kazao je on.
Kada se govori o kapacitetima i smeštaju u hotelima i privatno, ljudi se pretežno odlučuju za apartmane, odnosno privatni smeštaj.
"Najveća prednost Beograda su naši građani. Turizam nije pokvario beograđane, za razliku od nekih drugih naroda i gradova koji zapravo žive od toga. Naš narod je poznat po gostoprimstvu, i to je atmosfera koju sami pravimo, a drugi uživaju. Ne treba zaboraviti činjenicu da je Beograd jedan od četiri najstarija grada u Evropi i mi smo prepoznatljiv grad. Kada pređete most možete videti potpuno drugačiju arhitekturu, mi važimo za kulturno - istorijski eklektizam", poručuje Popović.
On je naveo i negativne strane prestonice i istakao da se Beograd suočava sa problemima kao i ostali evropski gradovi, a između ostalog i sa saobraćajnom gužvom.
"I mi kada otputujemo u Rim ne vidimo mane tog grada, ne obraćamo pažnju a to, a kada biste njihove građane pitali o tome, niko od turista ne bi posetio Rim", zaključuje on.
Uprkos globalnim izazovima u turizmu, prestonica Srbije potvrđuje status atraktivne destinacije za kratke odmore i posebne doživljaje tokom cele godine.
Opširnije o ovoj temi pogledajte u videu koji se nalazi iznad teksta.
Komentari (0)