Više od 140.000 zahteva za legalizaciju: Kako funkcioniše primena novog zakona u prvih sedam dana
Komentari15/12/2025
-17:08
Pre tačno sedam dana počela je primena novog zakona o posebnim uslovima za evidentiranje i upis prava svojine na nepokretnostima poznatog kao program Svoj na svome. Prema podacima koje je izneo predsednik Srbije, za svega nekoliko dana u celoj zemlji podneto je više od 140.000 zahteva za legalizaciju nelegalnih objekata.
Svoj na svome sistem počeo je sa radom pre tačno nedelju dana, kako na digitalnoj platformi, tako i u kancelarijama i poštama širom Srbije, a grad Novi Sad je za to predvideo 35 lokacija.
"Što se tiče prvih sedam dana, mogu da kažem da je pre svega grad Novi Sad obezbedio šest lokacija koje pokriva lokalna samouprava. To su mesne zajednice Kać, Veternik, Sajlovo i Petrovaradin i kancelarije uprave za urbanizam i građevinske poslove grada Novog Sada i kancelarija u javnom preduzeću Urbanizam, Zavod za urbanizam, Novi Sad", rekao je Vladan Bumbić iz Gradske uprave za urbanizam i građevinske poslove grada Novog Sada.
Preostalih 29 lokacija su u stvari ekspoziture Pošte Srbije.
"Što se tiče ovih šest kancelarija, mogu da kažem da je interesovanje zaista veliko. Građani svaki dan dolaze i podnose prijave u pošte. Prethodnih nedelju dana u ovim kancelarijama je podneto 830 prijava, što znači da je prijavljeno 830 objekata. Što se Pošte Srbije tiče, tamo je za proteklih nedelju dana, što se tiče grada Novog Sada, podneto 643 prijave, odnosno zahtevi za upis i evidentiranje 643 objekta", rekao je Bumbić i dodao:
"Sistem funkcioniše, nema nekih većih problema. Prvi dan je zbog preopterećenosti bilo izvesnih smetnji, ali to je popravljeno i toga više nema. Dakle, građani kada dođu, od početka do kraja vrlo brzo mogu popuniti prijavu, odnosno uz pomoć zaposlenih u lokalnim samoupravama", kaže Bumbić.
Prilikom procedure prijave potrebno je da građanin dođe sa ličnom kartom i eventualnim dokazom o pravu svojine na nepokretnosti. To nije potrebno ako je građanin već upisan kao vlasnik ili suvlasnik u listu nepokretnosti, međutim ako nije, da ostaviće i doneće kupoprodajni ugovor, rešenje o nasleđivanju, ugovor o poklonu ili neki drugi dokaz koji im potvrđuje svoje pravo na nepokretnosti. i to je sve što je potrebno sada u ovom koraku.
Građani često postavljaju pitanje da li je potrebno da ostavljaju nešto od tehničke dokumentacije, kao što su elaborat geodetskih radova ili neku skicu objekta u ovoj situaciji, odnosno u ovom sada koraku - to za sada nije potrebno, to će biti potrebno eventualno kasnije kada se bude odlučivalo o samim prijavama, odnosno kada se budu nosile potvrde kojim se objekat evidentira i upisuje pravo na nepokretnosti.
"Pogotovo ako su već ranije imali podnet zahtev za ozakonjenje, pa po tom zahtevu nije rešeno, praktično svu dokumentaciju iz tih predmeta mogu preuzeti i dostaviti kasnije kroz digitalni portal, odnosno kroz elektronsku prijavu", kaže Bumbić.
On napominje da se za svaki pojedinačni objekat na parceli podnose i pojedinačne prijave.
"Dat je dovoljno dug rok, 60 dana, prijavljivanje ide relativno brzo, dođu do nas, mada mogu i sami da podnesu od svoje kuće ili Sam sistem kroz prijavu ih vodi tako da upućuje ih na već sledeći odgovor. Jednostavna su pitanja, jednostavni su odgovori, počevši od podataka o vlasniku, podataka o lokaciji, podataka o objektu koji je predmet prijave", kaže Bumbić.
Komentari (0)