Društvo

Građevinski fakultet o izgradnji metroa u Beogradu: Zaustaviti ishitrenu realizaciju projekta

Komentari

Autor: FoNet

14/10/2021

-

14:29

Građevinski fakultet o izgradnji metroa u Beogradu: Zaustaviti ishitrenu realizaciju projekta
Pixabay - Copyright Pixabay

veličina teksta

Aa Aa

Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu saopštio je da treba zaustaviti ishitrenu realizaciju projekta izgradnje metroa u Beogradu, ažurirati sve ulazne podatke i pristupiti izradi inoviranovog Generalnog projekta i Nacrta plana, u koji će biti uključene sve domaće relevantne naučne i stručne institucije.

U saopštenju povodom javne sednice Komisije za planove skupštine grada Beograda, koja je održana 12. oktobra, dodaje se da će Građevinski fakultet uvek nastojati da svojim stručnim kapacitetima pomogne u unapređenju metro sistema.

Odbijene sve primedbe Fakulteta

Navodi se da su na sednici predstavnici Urbanističkog zavoda grada Beograda odbili bez argumenata kao neosnovane sve primedbe Fakulteta, koji su na sednici predstavljali dekan Vladan Kuzmanović, Dejan Gavran i Sanja Fric, i ostali pri rešenju predloženom u Nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu.

Dekan Kuzmanović je na sednici istakao da je namera Građevinskog fakulteta da ukaže na brojne nedostatke predloženog rešenja, sa jedinim ciljem da građani Beograda i svi budući korisnici metroa dobiju sistem koji će imati smisla i koji će rešiti što veći deo nagomilanih saobraćajnih problema.

Tanjug/Ministarstvo finansija

 

On je istakao i da Grad Beograd uopšte i nije nadležan za objekte poput metroa, odnosno da je prekršen član 133. Zakona o planiranju i izgradnji, po kome posao projektovanja i izgradnje metroa (već od nivoa Generalnog projekta sa prethodnom studijom opravdanosti) mora da vodi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Prioritet - povezivanje dva centra 

Kako se navodi u saopštenju Fakulteta, Sanja Fric i Dejan Gavran ponovo su ukazali da Grad Beograd predstavlja dvocentričan grad, koncentracije stanovanja i radnih mesta se nalaze u delovima starog dela grada i Novog Beograda i prvom fazom prve linije metroa se mora odgovoriti na saobraćajne potrebe sadašnjih stanovnika, a to je veza ova dva dela grada.

Zato je, kako su naveli, metodološki, planerski i inženjerski pogrešno da prioritetna linija u metro sistemu bude potencijalna razvojna linija koja ne rešava saobraćajne probleme sadašnjih stanovnika grada, i zato u prvoj fazi moraju biti povezane obavezne tačke kao što su Prokop, Vukov spomenik, Klinički centar, autobuska stanica, koridor Bulevara kralja Aleksandra i dr. Iz svega prethodno navedenog, jasno se ocrtava saobraćajna i urbanistička kičma grada na pravcu Istočni obod Zemuna – Opština Novi Beograd – Centar grada (Trg Republike) – Bulevar kralja Aleksandra, te ovim potezom mora proći prva linija metroa.

"S obzirom na evidentna neslaganja i kontradiktornosti u ulaznim podacima za Nacrt plana, neophodno je ažurirati Smartplan pre donošenja konačne odluke o razvoju metro sistema grada Beograda", ističe se u saopštenju Građevinskog fakulteta. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Srbija