Društvo

Crna statistika na putevima u Srbiji: Drastičan skok broja otkrivenih prekršaja u odnosu na 2020. godinu

Komentari

Autor: Euronews Srbija

01/02/2022

-

19:03

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Tokom samo jedne noći i jutra u Srbiji je u saobraćajnim nesrećama stradalo pet ljudi. Srbija svake godine beleži upozoravajuće crne brojke kada su saobraćajne nesreće u pitanju.

Neki od faktora koji doprinose fatalnim ishodima su vožnja u alkoholisanom stanju, kao i vožnja pod dejstvom psihoaktivnih supstanci. Broj ovih vozača se tokom protekle godine značajno uvećao u odnosu na 2020. godinu.

Pripadnici saobraćajne policije često su u organizovanim akcijama koje podrazumevaju pojačane kontrole vozača, kako na mestima koja su rizična, tako i van njih. Upravo zbog čestih kontrola, svakoga dana po nekoliko vozača bude isključeno iz saobraćaja zbog vožnje pod uticajem alkohola ili narkotika. Njima najpre bude određeno zadržavanje od 48 sati, nakon čega kaznu određuje sudija za prekršaje. Takođe, česta pojava je da ovi vozači nemaju vozačku dozvolu.

Prema podacima Uprave za bezbednost saobraćaja, prošle godine zaustavljeno je 1.500 vozača pod dejstvom psihoaktivnih supstanci, dok je 2020. taj broj bio 658.

Iz saobraćaja je isključeno 50.000 pijanih vozača, što je za 15 odsto više nego u 2020. godini.
Takođe, prošle godine zabeleženo je i 288.000 prekršaja zbog brze vožnje, što je za oko 60.000 prekršaja više nego 2020.

RINA

 

Nevezivanje pojasa zabeleženo je u 174.000 slučajeva, dok je taj broj godinu ranije iznosio 204.000.

Stručnjaci smatraju da kaznena politika jeste adekvatna, navodeći da su iznosi kazni povećani 2018. godine. Saglasni su da je potrebno povećati svest vozača o rizicima nesavesne i nebezbedne vožnje, kao i da je ključ u edukaciji najmlađih.

Radenković: Vozači nisu svesni važnosti bezbedne vožnje

Povodom zabrinjavajuće situacije kada su vozači u pitanju, major iz Uprave za bezbednost saobraćaja Aleksandar Radenković rekao je za Euronews Srbija da je broj prekršaja porastao za osam odsto u odnosu na 2020. godinu, a da će se razlozi za to videti u narednom periodu, nakon dodatnih analiza podataka.

On je rekao da je u velikom porastu broj vozača koji su pod dejstvom alkohola i droga.

"Mi smo tu da one koji su su neodgovorni isključimo iz saobraćaja. Kontrole su usmerene na mesta gde se su se najteže nesreće događale", naveo je Radenković.

Euronews

Takođe, istakao je da je u stalnom fokusu saobraćajne policije i kontrola vezivanja pojasa, te da i dalje nije dovoljno onih koji su svesni važnosti ove radnje.

"Procenti korišćenja pojasa se vrlo blago i sporo povećavaju. I dalje nismo ubedili ljude u to koliko je važno da se koristi pojas tokom vožnje i na prednjem i na zadnjem sedištu", kazao je Radenković za Euronews Srbija.

Radenković je naveo i da saobraćajne kamere jesu faktor koji doprinosi smanjenju saobraćajnih prekršaja.

Alvirović: Ključna je edukacija

Novinar Mladen Alvirović koji se kroz svoje emisije bavi temom bezbednosti saobraćaja ističe da je stav većeg dela struke da je ključni problem nedostatak edukacije.

"Nije problem auto škola i poznavanja propisa, već edukacija o posledicama nepoštovanja propisa, edukacija koja sledi mnogo pre vozačke dozvole. Uvek možemo da povećamo kazne i biće kratkoročno bolje, ali je problem nepoznavanje toga koliko neko ponašanje donosi strašne posledice", kazao je Alvirović za Euronews Srbija.

Euronews

Kada je reč o "crnim tačkama" u gradovima, gde se često događaju saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodima, Alvirović navodi da na nekima od njih nije adekvatna saobraćajna signalizacija.

"Sasvim sigurno je previše mesta gde signalizacija nije postavljena kako treba. Dosta toga je improvizovano, urađeno ad hoc. Gradske ulice su u nadležnosti lokalnih samouprava, samouprave dobijaju novac od naplaćene kazne i dužne su da taj novac ulože u poboljšanje na svojoj tetirotiji. Mnoge ubiraju novac, a ne potroše ih namenski za unapređenje bezbednosti saobraćaja", objasnio je Mladen Alvirović.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Srbija