Politika

Vučić: Računamo da ćemo moći da završimo brzu prugu Novi Sad - Subotica do kraja 2024.

Komentari

Autor: Tanjug

14/01/2023

-

11:26

Vučić: Računamo da ćemo moći da završimo brzu prugu Novi Sad - Subotica do kraja 2024.
Aleksandar Vučić - Copyright Tanjug/AP/Darko Vojinović

veličina teksta

Aa Aa

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je tokom obilaska radova na brzoj pruzi Novi Sad-Subotica u Stepanovićevu rekao da radovi idu brže od rokova, jer su se kinseki izvođači postarali da urade sve što je moguće i da smatra kako će pruga biti završena pre kraja 2024. godine. 

"Nekad je bolje da platite i nešto više, ali da završite ranije, jer onda vidite rezultate kave smo postigli na pruzi Beograd-Novi Sad. Mi smo imali vere da ćemo da promenimo budućnost železnice, da to ne bude samo socijalna kategorija, već da železnica počne da radi i živi i postigli smo neverovatne rezultate sa tom prugom i očekujemo da oni budu još bolji, posebno kada budemo završili još 108 kilometara do Subotice. Računamo da sve ovo možemo da završimo do kraja 2024. godine, što će biti mnogo pre mađarske strane", rekao je Vučić. 

Istakao je da je to veoma važno zbog razvoja severa zemlje i razvoja turizma na Paliću i Topoli ali i daljeg razvoja Vrbasa, Lovćenca i drugih mesta koja se nalaze uz trasu pruge. 

"Srbija danas uporkos teškim okolnostima kroz koje prolazimo i kriza u svetu može da vidi jasnu razliku u donosu na ono vreme koje smo izgubili", istakao je Vučić.

Naveo je da su sve pruge u Srbiji izgrađene između 1884. i 1976. kada je izgrađena poslednja pruga Beograd-Bar.

"Između 1976. i 2012, dakle 36 godina, nismo podigli ni jednu prugu, a rekonstruisali smo u tom periodu 31 kilometar. Za ovih 10 godina smo izgradili 108,1 kilometara novih savremenih pruga, rekonstruisali 781,5 kilometara pruge i sada očekujemo da završimo novih 156 kilometara, a u planu imamo preko 2.026 kilometara izgradnje i rekonstrukcije pruga", naveo je Vučić.

Naglasio je da je to deo velikih planova za modernizaciju i izgradnju Srbije, za dovođenje investicija u čemu će ovakve pruge značajno pomoći, kako bi nove fabrike nikle u različitim mestima Vojvodine.

Predsednik Vučić je zahvalio ambasadorki Čen Bo na saradnji i predsedniku Kine Si Đinpingu čija je ideja bila izgradnja pruge od Beograda do Budimpešte.

Predlog za veće kazne zbog krađe na železničkoj infrastrukturi

Vučić je najavio da će inicirati pooštravanje kazni i do pet puta  za krađe na železničkoj infrastrukturi, ali i da putnici moraju da znaju da su potpuno sigurni. On je to rekao odgovarajući na pitanje šta će se preduzimati zbog sve učestalijih krađa i da životi ljudi ne bi bili ugroženi.

"Ne igramo se mi sa tim, ljudi moraju da znaju da su potpuno sigurni", istakao je Vučić navodeći da je juče brzi voz do Novog Sada bio bez razloga usporen da ne bi bila dovedena u pitanje bezbednost ljudi.

On je rekao da neki neogvorni ljudi zbog 100, 150 evra kradu delove i da misle da će time nešto pametno da urade.

"Ko su ti ljudi koji to rade, nije to prvi put, naravno da se sekiram, radite, gradite i dođu neodgovorni i uzmu deo baš sa mesta sa kog ne treba. Onda železnica uspori vozove. Predložiću pet puta veće kazne za specifičmo delo - ugrožavanje bezbednosti više ljudi. Pa kad dobije 10 godina zatvora videćemo da li će mu pasti na pamet da krade", rekao je Vučić.

Prema njegovim rečima, ljudi moraju da znaju da su sigurni.

"S razlogom su usporili vouzovi zbog bezbednosti. Ali kada imate posla sa bitangama koji kradu bakar ili kamenuju vozove ne znamo šta da radimo. Mi smo juče 4,5 minuta kasnili jer smo usporili sa 200 na 160 kilometara na sat. To nećemo više, jer su ljudi navikli na tačnost. Ko su ti ljudi među nama koji to rade", upitao je on.

Dodao je i da to nije prvi put da ljudi kradu, a da su se sa druge strane ljudi iz Železnica celu noć mučili da bi voz išao 200 a ne 160 na sat.

Deonica sa 49 nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta

Deonica Novi Sad - Subotica duga je 108,2 kilometra i deo je globalne inicijative Kine "Pojas i put" i inicirana je na samitu 16 zemalja centralane i sitočne Evrope i Kine na samitu održanom 2016. godine.

Radovima, koje izvodi konzorcijum kineskih kompanija, obuhvaćena je izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije, rekonstrukcija devet železničkih stanica među kojima su Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnja novih stanca u Lovćencu, Rumenci i Vrbasu. Planirana je izgradnja železničkih čvorova u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici.

Na čitavoj deonici pruge biće izgrađeno 49 nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta, a najveći objekat biće vijadukt kod Vrbasa dug 1.600 metara.

Vrednost projekta je 1,16 milijardi dolara i finasira se iz kredita kineske Eksim banke. 

Radovi su počeli 22. novembra 2021. godine, svečanošću na kojoj su taster za početak izgradnje zajednički pritisnuli predsednik Vučić, ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Mađarske Peter Sijarto i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.

Prvi deo ovog projekta, brza pruga od Beograda do Novog Sada puštena je u saobraćaj 19. marta 2022. godine, a njom su se  brzim vozom "Soko" prvo provezli predsednik Vučić, premoijer Mađarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije. 

Tu deonicu dugu 75 kilometara konzorcuijum kineskih kompanija "Čajna relvej internešenel" i "Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani" počeo je da gradi krajem 2017. godine, a koštala je oko milijardu dolara. 

Komentari (0)

Srbija