Fokus

Hongkong ukinuo vizu kineskom naučniku, tvorcu prvih genetski izmenjenih beba

Autor: Tanjug

22/02/2023

Hongkong ukinuo vizu kineskom naučniku, tvorcu prvih genetski izmenjenih beba
Hongkong ukinuo vizu kineskom naučniku, tvorcu prvih genetski izmenjenih beba - Copyright Tanjug AP/Kin Cheung

Hongkong je ukinuo vizu čoveku kojeg su lokalni mediji identifikovali kao osramoćenog kineskog naučnika nakon što je stvorio prve genetski izmenjene bebe na svetu, nekoliko sati pošto je objavio da će u Hongkongu raditi na genskim terapijama.

He Jiankui, istraživač koji je izazvao međunarodnu osudu kada je otkrio svoj eksperiment 2018. godine, dobio je radnu dozvolu početkom februara u skladu sa novom šemom ''Top talent pas'', koja ima za cilj da privuče što više visokokvalifikovanih radnika u Hongkong, preneo je Blumberg.

Kineski naučnik je u utorak rekao da planira da istraži potencijalne mogućnosti za rad u Hong Kongu na genskim terapijama za retke bolesti.

Ne imenujući Hea, portparol vlade Hongkonga rekao je da je gradsko odeljenje za imigraciju pregledalo relevantnu aplikaciju, kao odgovor na medijske izveštaje o vlasniku propusnice koji je "bio u zatvoru zbog nezakonite medicinske prakse" i nakon toga je pomenutu vizu proglasio nevažećom.

Nakon razmatranja relevantnog zahteva, odeljenje za imigraciju je posumnjalo da je neko dobio vizu na osnovu lažnih izjava.

"Direktor za imigraciju je proglasio vizu, odnosno dozvolu za ulazak ove osobe nevažećom u skladu sa zakonom i sprovešće krivičnu istragu radi daljeg postupanja", naveli su iz vlade Hongkonga.

Izveštaji o doktoru sa propusnicom namenjenom talentima dolaze u nezgodnom trenutku za Hongkong, koji pokušava da spreči egzodus radnika podstaknut strogim kovid ograničenjima i graničnim kontrolama, navodi Blumberg.

Ta ograničenja su ukinuta i grad je najavio svoj program „da privuče vrhunske talente sa bogatim radnim iskustvom i dobrim akademskim kvalifikacijama iz celog sveta da istraže mogućnosti u Hongkongu“, objavljeno je na veb stranici Odeljenja za imigraciju.

Svet