Agrobiznis

Projekat konkurentne poljoprivrede Srbije: Edukacija za razvoj, tržišnu orijentaciju i jačanje gazdinstava

Komentari

Autor: Euronews Srbija

04/12/2023

-

12:59

Projekat konkurentne poljoprivrede Srbije: Edukacija za razvoj, tržišnu orijentaciju i jačanje gazdinstava
Projekat konkurentne poljoprivrede Srbije: Edukacija za razvoj, tržišnu orijentaciju i jačanje gazdinstava - Copyright Tanjug/Nenad Mihajlović

veličina teksta

Aa Aa

Pred više od 150 korisnika u Novom Sadu je održana prva obuka za korisnike Prvog javnog poziva Projekta konkurentne poljoprivrede Srbije, a tokom decembra biće organizovane još dve obuke za korisnike i to na Zlatiboru i u Kruševcu. Obuke su kreirane za unapređenje znanja i veština korisnica i korisnika, besplatne su, kvalitetne, sa sjajnim predavačima, i omogućavaju umrežavanje sa drugim polaznicima i učesnicima, saopštilo je Ministarstvo poljoprivrede.

Koordinator projekta Milan Stevanović objašnjava da finansijski model Projekta konkurentne poljoprivrede Srbije nije samo finansijska podrška u investicije poljoprivrednih gazdinstava, nego i razvoj njihovih privrednih kapaciteta, plasmana na poljoprivredno tržište, pružanje neophodnih znanja iz preduzetničke perspektive, a sve sa ciljem da postanu konkurentniji na tržištu.

"Unapređenje kapaciteta, znanja i veština omogućili smo našim korisnicama i korisnicima Prvog javnog poziva na tri lokacije, u Novom Sadu, na Zlatiboru i u Kruševcu. Izuzetno se radujemo početku obuka i planiramo da nastavimo sa njima širom Srbije. Pozivamo sve koji su prošli kroz naše pozive da se prijave za obuke i da zajedno učestvujemo u razvoju poljoprivrednog sektora", rekao je Stevanović.

Promo

 

Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede u saradnji sa Svetskom bankom pokrenulo je 2021. godine novi model finansiranja, poznat kao 50:40:10, kako bi se osnažili mikro, mali i srednji poljoprivredni proizvođači i preduzeća, a ujedno i unapredila poljoprivredna proizvodnja i konkurentnost kroz Projekat konkurentne poljoprivrede Srbije.

Korisnici bespovratnih sredstva (grantova) mogu biti fizička lica – individualni poljoprivredni proizvođači, kao i agraratori – preduzetnici, privredna društva i zemljoradničke zadruge, a ukupna vrednost investicija u individualnom poslovnom planu iznosi u dinarskoj protivrednosti od 20.000 - 50.000 evra, odnosno za agregatore od 25.000 – 400.000 evra.

Osnovni zadatak Projekta je da pruži podršku poljoprivrednim proizvođačima i agregatorima koji žele da poboljšaju i razviju svoje kapacitete. Pored toga, misija projekta je da poljoprivrednim proizvođačima pruži neophodna znanja iz preduzetničke perspektive, a sve sa ciljem da postanu konkurentniji na tržištu.

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

Do sada, projekat je realizovao dva javna poziva za koje je zainteresovanost iskazalo više od 3.500 poljoprivrednika, od čega je u Prvom javnom pozivu Ugovor potpisalo njih 873, a u Drugom javnom pozivu 525 korisnika.

Početkom prošle nedelje raspisan je Treći javni poziv namenjen agregatorima, za koji sutra počinju prijave, budući da je u sladu sa eAgrarom urađena digitalizacija javnog poziva i podnošenje prijava je onlajn, na sajtu Uprave za agrarna plaćanja i na sajtu Projekta konkurentne poljoprivrede Srbije.

Ulaganjem u edukacije, širenjem znanja, razmenom iskustva, kao i obukama iskusnih predavača i uspešnih poljoprivrednika, projekat šalje jasnu poruku da ne samo da učestvuje u finansijskim davanjima, već da je razvoj, tržišna orijentacija i jačanje gazdinstava podjednako važan aspekt tokom relizacije projekta. Na obukama biće zastupljene informacije o sektoru iz kog korisnici dolaze, ali i teme koje se snažno referišu na tržišni razvoj poput brendiranja, kanala prodaje, širenja proizvodnje i slično.

Tokom jednodnevnog besplatnog treninga, svi zainteresovani učesnici imaju mogućnost da direktno razgovaraju, kao i da čuju predavanja renomiranih stručnjaka iz ciljne poljoprivredne oblasti koji su, pored bogatog akademskog znanja, u prilici da ponude uspešne primere iz prakse. Važno je istaći eksperte iz Instituta za primenu nauke u poljoprivredi koji su zaduženi za sektorsku ekspertizu, ali i predavače iz "realnog života i biznisa" koji će pomoći i u prenosu znanja iz dela koji se tiče marketinga, zahteva i potreba današnjih kupaca.

Cilj obuka je da se korisnicima omogući razmena znanja, veština i iskustva, kako sa renomiranim stručnjacima, tako i sa direktnim proivođačima iz istih sektora.

Organizovanjem ovakvih treninga i obuka, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede želi da podstakne direktne korisnike, ali i javnost, na važnost edukacije i razmene iskustava i izvan finansijskih davanja.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis