Biznis vesti

Brzi voz traži kuma: U trci za milion dinara i građani i marketinški stručnjaci - ko će smisliti najbolje ime

Komentari

Autor: Nataša Jovanović

10/02/2022

-

22:04

Euronews TV

veličina teksta

Aa Aa

Prvi voz moderne srpske železnice, koji će brzinom od 200 kilometara na sat, do Novog Sada stizati za samo 30 minuta, ima više od 300 sedišta, internet i mini bar, ali još nema ime. Onome ko ga bude krstio "Srbija voz" daće milion dinara.

Neki bi ga nazvali Brzi Gonzales, neki Fruška gora ekspres, a ima i onih koji bi mu dali ime Lasta. Šaljivih predloga na internetu je mnogo, ali konkurs nije šala. Osim imena, potrebno je osmisliti i logotip, po kome će biti prepoznatljiv ne samo voz na relaciji Beograd - Novi Sad već i svi budući brzi vozovi u Srbiji.

"Mi želimo da strateški postavimo taj novi brend brzog voza. Želimo da železnica bude ono što je bila do pre 30 godina - osnova sobraćaja u Srbiji. Imajte na umu da železnica uz vojsku ima najdužu tradiciju u našoj zemlji", kaže Tomislav Momirović, ministar saobraćaja.

Prema rečima ministra, nagrada je velika kako bi novčani iznos motivisao što više ljudi da se prijave na konkurs.

"Kada sagledam ceo konkurs to mi je kao da treba da krstiš TŽV, možda sa malo manjim brzinama, ali to je to", kaže Nikola Parun, stručnjak za komunikacije.

Tanjug/Miloš Milivojević

 

TŽV je naziv za brze vozove u Francuskoj, Deutche bahn je naziv za železnicu u Nemačkoj, a frećarosa ili crvena strelica se zove najbrži voz u Italiji. Osmisliti pravo ime veliki je izazov za agencije koje se time bave. Milenina firma do sada je brendirala raznorazne proizvode - od slatkiša do motornih ulja, a ovo je brend koji će, prema njenom sudu, imati istorijski značaj.

"Motivacija nije novac, s obzirom da radimo već 10 godina. Želimo da pokažemo šta znamo i šta možemo da pružimo i naravno pobeda ako bi mogli ako bi došli do nje", kaže Milena Dragišić, iz Dimis Creating & Improving Brands.

Ukoliko osvoje nagradu, kaže, zaposleni će je podeliti između sebe. Milion dinara za ovakav posao je pristojna cena, a mnoge kompanije bi za brend od ovakvog značaja naplatile mnogo više. Prednost ovog konkursa je što mogu da učestvuju i fizička lica, a stručnjak za marketing svima savetuje da se pridržavaju pravila koje je klijent postavio.

Tanjug/Miloš Milivojević

 

"U ovom slučaju klijent je Srbija voz i ono što je brifom zacrtano je da ime i logo budu moderni, dinamični i da imaju motive Srbije pošto je u pitanju nacionalna korporacija", napominje Nikola Parun.

Konkurs traje do 21. februara, žiri će pobednike proglasiti 3. marta. Nakon što ih izvoza inspiracija ovim vozom moći će da se voze svi građani već od 15.marta na relaciji Beograd - Novi Sad.

Preporuka za vas

Komentari (1)

Biznis