Aktuelno iz kulture

Izložba "Plovni objekti. Juraj Dobrović" u Galeriji B2

Komentari

Autor: Euronews Srbija

06/05/2022

-

18:45

Izložba "Plovni objekti. Juraj Dobrović" u Galeriji B2
Juraj Dobrović - Plovni objekti - Copyright Vladimir Popović

veličina teksta

Aa Aa

Galerija B2 u saradnji sa Biljanom Tomić kroz novu postavku osvrće se na ponovna pokretanja klasičnih pitanja sadržaja i forme.

Izložba ”Plovni objekti. Juraj Dobrović” provocira stare dileme oko apstrakcije i figuracije i njihovih ukrštenih značenja.

Centralni deo postavke čine dela Juraja Dobrovića i radove još dva umetnika sa primerima apstraktnog i figurativnog narativa, Bogoljuba Jovanovića i Veljka Vujačića.

Otvaranje je zakazano za subotu, 7. maj, u 19 časova, a postavka će biti pred publikom do 20. maja.

"U velikom opusu Juraja Dobrovića važno je uočiti dve bitne konstante, koje ukazuju da tokom brojnih studija od iskustva umetnosti, bavljenja filozofijom i naukom, on je kontinuirano i neumorno stvarao i otkrivao svet neslućenih perceptivnih promena. Ta tesna povezanost svojih usmerenja učinila je da je njegov rad bio stalno aktuelan, šta više, bio je sve bliži nauci i njenim metafizičkim spoznajama. Uvodio je nove pristupe pojmovima objektnosti, prostornosti, mobilnosti, promenljivosti, duhovnosti i istraživačkim nadahnućima. (...)", navodi autorka izložbe Biljana Tomić u predgovoru kataloga.

Pomenuta važna pitanja umetnosti i njenih promena, navela su upravo na ideju da se uvedu još dva umetnika u okviru izložbe "Plovni objekti", sa primerima apstraktnog i figurativnog narativa.

"Pre svega, to je Bogoljub Boba Jovanović sa svojom slikom K55, 1955. prvom i jedinom apstraktnom slikom tih godina u Beogradu. A koji takođe, sredinom pedesetih slika i cikluse Mađioničara, Poslovica... sa ironičkim i kritičkim narativima. U toj kategoriji je i znatno mlađi umetnik Veljko Vujačić, koji se bavi kolorističkim površinama sa označenim rubovima i kontekstualnim prostornim instalacijama, zavisno od mesta izlaganja, a povremeno za prijatelje slika poetske prizore za brzi san... U osnovi, svi imaju jednu specifičnu umetničku i polemičku dimenziju prema tekućim realnostima vremena. Zapravo, ma koliko bili međusobno drugojačiji, takvim umetnicima se uvek treba vraćati, kao dragocenim raritetima umetničkih doprinosa i lične istrajnosti", piše Tomić.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura