Autor: Tanjug

05/01/2024

"Braća" u Sunčevom sistemu: Uran i Neptun sličniji su nego što na prvi pogled izgleda - Copyright Profimedia

Boja koju vole dizajneri enterijera - "plava boja pačjih jaja", takođe, postoji i u našem solarnom sistemu, a istraživanja sugerišu da je to boja i Urana i Neptuna.

Novo istraživanje dovodi u pitanje popularno verovanje da je Neptun tamnoplave nijanse i sugeriše da su obe planete slične boje, pri čemu je Neptun samo malo više plav od Urana, preneo je "Gardijan".

"Uran je i dalje blag i prilično dosadan, ali Neptun takođe, izgleda prilično isprano kada uradite potpunu rekonstrukciju prave boje", izjavio je profesor Patrik Irvin, glavni autor studije na Univerzitetu u Oksfordu.

Odavno je poznato da je ta boja rezultat visokog nivoa metana u njihovoj atmosferi, gasa koji apsorbuje zeleno i crveno svetlo.

Istraživanje Irvina i njegovih kolega ranije je sugerisalo da je Neptun nešto više plav od Urana jer je jedan od slojeva aerosola u njegovoj atmosferi transparentniji.

Međutim, slike napravljene od podataka koje je prikupila svemirska letelica Nasa Vojadžer 2 tokom preleta 1980-ih dovele su do pogrešne predstave o pravim bojama planeta, pri čemu je Neptun prikazan kao tamnoplav jer su njegove slike bile pojačane kontrastom da bi se naglasile njegove blede karakteristike.

Na osnovu novih slika planeta otkriveno je da obe imaju bledo plavo-zelenu boju.

Istraživanje je, takođe, rasvetlilo misteriju zašto izgleda da Uran menja boju u skladu sa godišnjim dobima.

Posmatranja su ranije otkrila da planeta izgleda više zeleno tokom leta i zime kada su njeni polarni regioni usmereni ka Zemlji i Suncu.