Otkriće "mini-Neptuna" moglo bi da ubrza potragu za životom van Zemlje

Autor: Tanjug

26/08/2021

Otkriće "mini-Neptuna" moglo bi da ubrza potragu za životom van Zemlje
Otkriće "mini-Neptuna" moglo bi da ubrza potragu za životom van Zemlje - Copyright profimedia

Otkriće "mini-Neptuna", nove klase planeta prekrivenih okeanima van Sunčevog sistema, moglo bi da ubrza potragu za vanzemaljskim oblicima života.

U potrazi za životom van Sunčevog sistema naučnici su dosad tražili planete slične veličine, mase, temperature i atmosfere kao Zemlja, ali astronomi sa univerziteta u Kembridžu veruju da novootrkivene naseljive planete poput "mini-Neptuna", nude veće šanse za pronalaženje vanzemaljskog života, a ujedno su brojnije i lakše za osmatranje, preneo je danas "Independent".

Prema studiji, koja je objavljena u "Astrofizičkom žurnalu", takozvane "hajsean" planete su tople, prekrivene okeanima sa atmosferom punom hidrogena, što povećava šanse za pronalazak života van solarnog sistema u naredne dve do tri godine.

''Hajsean planete otvaraju čitav niz mogućnosti u našoj potrazi za životom van Zemlje", rekao je Niku Madhusen sa Instituta za astronomiju pri Kembridžu, koji je vodio studiju.

Ove planete, dodaju istraživači, često se nazvaju "super-Zemljama" ili "mini-Neptunima" i oko 2,6 puta su veće od Zemlje, a temperature u atmosferi dostižu blizu 200 stepeni.