Tehnologija

Fejsbuk ponovo na udaru kritika, korisnici pozivaju na brisanje naloga

Komentari

Autor: Euronews/Pascale Davies

06/02/2022

-

11:04

Fejsbuk ponovo na udaru kritika, korisnici pozivaju na brisanje naloga
Fejsbuk ponovo na udaru kritika, korisnici pozivaju na brisanje naloga - Copyright Unsplash

veličina teksta

Aa Aa

Društvena mreža Fejsbuk ponovo je na udaru kritika, a Tviterom se širi hešteg #DeleteFacebook ("obrišite Fejsbuk"). Razlozi za nezadovoljstvo korisnika su drastičan pad cene akcija kompanije Meta (pod čijim okriljem je i Fejsbuk), ali i nezadovoljstvo ovom platformom zbog načina na koji tretira podatke korisnika.

Osim društvene mreže Fejsbuk, Meta u svom vlasništvu ima i Instagram i WhatsApp, a u ovonedeljnom finansijskom izveštaju saopštili su da su izgubili korisnike prvi put u svojoj istoriji dugoj 18 godina - konkretno, u poslednja tri meseca 2021. godine, oko pola miliona korisnika napustio je Fejsbuk, a gubici su najveći u Africi, Latinskoj Americi i Indiji.

Cena akcija Mete je, kao rezultat gubitka korisnika, u četvrtak pala za više od 26 odsto, a Blumberg je izvestio da bi izvršni direktor Mete Mark Zakerberg mogao da izgubi oko 21 milion evra ličnog bogatstva. Iz Mete su za lošije prognoze okrivili inflaciju i probleme sa lancima snabdevanja, što utiče na budžete oglašivača.

Takođe, iz kompanije su rekli da im ne idu u prilog ni nova pravila privatnosti koja je uvela kompanija Epl za svoj iOS, ali i da im veliku konkurenciju čini TikTok, preneo je Euronews.

"Ljudi sada imaju mnogo izbora kada je u pitanju to kako provode slobodno vreme, a aplikacije poput TikToka rastu veoma brzo", rekao je Zakerberg za AFP.

Još jedan razlog za pad broja korisnika Fejsbuka je značajan nedostatak poverenja u ovu platformu, nakon skandala sa Kembridž analitikom, ali i nakon nedavnog svedočenja uzbunjivačice Frensis Haugen, koja je tvrdila da kompanija nije učinila dovoljno da se bori protiv dezinformacija i zloupotreba. Kao rezultat toga, Meta je na udaru kritike zbog uticaja na mlade ljude.

Pozivi na bojkot

"Godine 2016. izbrisao sam svoj nalog nakon skandala sa Kembridž analitikom, kada su lični podaci koji pripadaju milionima korisnika Fejsbuka prikupljani bez njihovog pristanka", napisao je jedan korisnik na Tviteru.

"Užasna kompanija, a promena imena u 'Meta' je čini još strašnijom", napisao je drugi korisnik.

Međutim, Meta nije jedina kompanija koja se suočava sa pozivima na bojkot. Još jedna velika platforma, u ovom slučaju Spotifaj, predviđa da će do kraja kvartala ipak imati manje korisnika nego što je to ranije predviđeno.

Cena akcija ove kompanije pala je prošle nedelj u jednom trenutku za 23 odsto, nakon što je jedan od najpoznatijih podkastera Džo Rogan pozvao u emisiju ljude koji su iznosili kontroverzne stavove u vezi sa vakcinacijom protiv koronavirusa.

Od tada su neki muzičari, poput Džoni Mičel ili Nila Janga, zahtevali da Spotifaj ukloni njihovu muziku sa striming servisa. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Magazin