Tehnologija

Fejsbuk uposlio veštačku inteligenciju da bi kontrolisao sadržaj

Komentari

Autor: Jovan Đurić

20/06/2021

-

08:14

Fejsbuk uposlio veštačku inteligenciju da bi kontrolisao sadržaj
Fejsbuk uposlio veštačku inteligenciju da bi kontrolisao sadržaj - Copyright Unsplash

veličina teksta

Aa Aa

Ljudi na internetu lako pređu granicu pristojnosti kada su razgovori u pitanju, pa se tako svađe dešavaju veoma često. Ovo je naročito izraženo u onlajn zajednicama poput Fejsbuk grupa, pa su zato iz ove društvene mreže odlučili da iskoriste veštačku inteligenciju da spreče svađe.

Kako piše u zvaničnoj objavi Fejsbuka, trenutno je više od 70 miliona aktivnih moderatora i administratora grupa. 

Prva stvar koju je Fejsbuk predstavio zove se "Admin Assist", gde je moguće postaviti još više kriterijuma na osnovu kojih će se članovima grupa odobravati ili zabranjivati objave i komentari.

Tako će moderatori i administratori moći ljudima da zabrane objave ukoliko nemaju profilnu fotografiju, ili ukoliko objava ima, recimo, manje od dve fotografije.

Kako bi sprečili rasprave, svađe i druge vidove nepristojnog obraćanja, iz Fejsbuka su odlučili da malo više uključe veštačku inteligenciju u ceo proces.

Administratori će moći da postave određene reči za koje znaju da se često spominju u svađama, a koje će algoritmi prepoznavati i slati obaveštenja.

Takođe, veštačka inteligencija će, prilikom slanja upozorenja, i sama pokušati da prepozna problematične situacije na osnovu broja komentara na objavi ili učestalosti "odgovora" na neki određeni komentar.

Unsplash

 

Ako administratori odluče da je situacija na koju ih je algoritam upozorio zaista problematična, moći će da "uspore konverzaciju" tako što će ograničiti broj objava koje mogu da naprave određeni članovi grupe, ili da nameste vreme koje je neophodno da prođe između dva komentara na nekoj objavi.

Društvene mreže "vole" veštačku inteligenciju

Upotreba veštačke inteligencije nije novina kada su društvene mreže u pitanju, ali problem može nastati kada algoritmi ne odrađuju posao na najbolji način - na kraju krajeva, to su samo mašine.

Tako se, na primer, desilo da je 2019. godine algoritam na Tviteru "počistio" više od 50 odsto tvitova koji su kršili standarde ove društvene mreže, ali je zato veliki broj objava ipak ostao onlajn.

Neki korisnici Fejsbuka su se takođe žalili da im veštačka inteligencija zadužena za prepoznavanje nepoželjnog sadržaja (spam) briše objave koje ne bi trebalo.

Tako je prošle godine obrisana objava u kojoj je podeljen naučni članak o kovidu 19, a algoritam ga je obrisao. 

Tada je jedan od potpredsednika Fejsbuka, Gaj Rozen, izjavio da je u pitanju "greška u anti-spam sistemu, i da se radi na njenom otklanjanju".

I Jutjub je odlučio da malo više "uposli" veštačku inteligenciju u filtriranju sadržaja.

U septembru prošle godine je predstavljena nova politika platforme, i iz Jutjuba su istakli da će ubuduće obeležavati sve video-snimke koji nisu za mlađe od 18 godina.

Iako veštačka inteligencija još uvek ne radi savršeno, važno je što tehnološki giganti koji stoje iza društvenih mreža stalno traže nove načine da je iskoriste kako bi poboljšali iskustva korisnika.

Komentari (0)

Magazin