Ko je kriv što su putnici iz Srbije ostali zarobljeni na Kipru: Avion za Beograd odleteo sa 130 praznih mesta
Komentari29/07/2025
-13:02
Ukupno 73 putnika iz Srbije bilo je zarobljeno na aerodromu u Larnaki na Kipru i to nakon što se ispostavilo da se njihove karte ne nalaze u sistemu.
Putnici su ostali na aerodromu, bez mogućnosti da se ukrcaju, a njihov avion je odleteo sa 130 praznih mesta.
Aleksandar Seničić, direktor Asocijacije turističkih agencija smatra da je ova situacija bila posledica velike greške aviokompanje.
"S obzirom na o da se radi o turističkoj grupi, agencija je očigledno veoma uredno sve najavila, čim su otputovali na destinaciju i potpuno je logično kada najavljujete odlazak, najavljujete naravno i povratak. Zašto je došlo do problema u samom sistemu i zašto se pojavio avion manje kapaciteta, to je stvar koju očekujemo da saznamo od aviokompanije", kaže Seničić, dodajući da agencija preko koje su putnici letovali na Kipru nije deo njihove Asocijacije.

pixabay
On smatra da postoji mogućnost da ni agencija nije reagovala a vreme, ne očekujući da ako nešto može da se desi, jer je to ipak situacija kakva se retko događa.
"Ipak, uradili su ono što je do njih, obezbedili na kraju obrok, osveženje, a kasnije naravno i smeštaj na ostrvu i povratak toj grupi drugim letovima sutradan, onda kada je to bilo moguće", objašnjava naš sagovornik.
Šta putnici treba da rade u ovakvom slučaju
Seničić savetuje da punici koji putuju individualno uvek vode računa kog avioprevoznika biraju, jer u slučaju niskobudžetnih kompanija lako može da se desi da budu prepušteni sami sebi.
"Kada se putuje sa turističkom agencijom, naravno onda kontaktirati agenciju u što su ovi putnici i radili. Kada se vrate, putnici imaju pravo da upute žalbu", ističe on.
Euronews
Organizator putovanja, u ovom slučaju turistička agencija koja je organizovala putovanje, obično ugovorom precizira svoje odnose od aviokompanije, tako da će u ovom slučaju verovatno od njih tražiti nadoknadu za svoje putnike.
"To može da predstavlja veliki finansijski problem za turističke agencije, jer troškovi smeštaja putnika koji ostanu bez leta, ponovna kupovina aviokarata, može da dovede do nesolventnosti. Aviokompanije po Zakonu o obligacijama u avio saobraćaju ne mogu da se ograde od ovakvih problema kad je reč o kašnjenju, ili kad je reč o ovakvoj jednoj situaciji gde je potpuno evidentno da je problem do njih", naglašava Seničić.
On podseća da putnici koji putuju preko agencije, u slučaju da im se desi nešto ovako, treba da kontaktiraju svoju agenciju, a ukoliko ne budu zadovoljni njihovim odgovorom, mogu da podnesu tužbu protiv organizatora putovanja.
"Moj savet je da kao drugookrivljenog obavezno pomenu i aviokompaniju, s obzirom da imamo sudske presude koje u takvim situacijama oslobađaju turističku agenciju od odgovornosti i kompletna odgovornost pada na aviokompaniju", zaključuje naš sagovornik.
Komentari (0)