Tokom jednog putovanja možete da pogledate celu sezonu serije: China Eastern Airlines uvela let koji traje 29 sati
Komentari
11/12/2025
-10:53
Ovog meseca je ostvaren najduži avionski let na svetu u redovnoj liniji koji traje neverovatnih 29 sati.
China Eastern Airlines od 4. decembra saobraća između Šangaja i Buenos Ajresa, sa kratkim stajanjem u Oklandu avionom Boeing 777-300ER sa 316 sedišta, dva puta nedeljno i prelazi oko 20.700 kilometara, slećući na aerodrom "Ezeiza", nadomak argentinske prestonice.
Let ka jugu traje nešto više od 25 sati, dok povratak u Kinu, zbog preovlađujućih vetrova, dostiže oko 29 sati.
"Južni koridor" između tri kontinenta
China Eastern je svoj novi let opisao kao korak ka stvaranju "Vazdušnog puta svile" koji povezuje Aziju sa Okeanijom i Južnom Amerikom.
Oko 55.000 kineskih državljana živi u Argentini, što ovo tržište čini veoma važnim za kompaniju.
Cene se kreću od 1.320 do 1.950 evra u ekonomskoj klasi, do oko 4.200 evra u biznis klasi.
Kompanija navodi da novi "južni koridor" spaja suprotne krajeve Pacifika i poboljšava mogućnosti putovanja između tri kontinenta.
Koji su najduži letovi na svetu
Ovaj let takođe pokazuje koliko brzo raste broj ultra-dugih letova. Zahvaljujući lakšim avionima i efikasnijoj potrošnji goriva, avio-kompanije sve češće uvode direktne veze između udaljenih regiona – čak i, kako China Eastern kaže, "antipodskih" destinacija.
Ovo novo putovanje se pridružuje maloj, ali rastućoj grupi ultra-dugih ruta koje su već u funkciji, piše Euronews.
Singapore Airlines je do sada obavljao najduži direktni let na svetu, između Singapura i aerodroma JFK u Njujorku.
Urbanandsport/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia
Let ka istoku i povratni let traju oko 18 sati i obavljaju se Airbusom A350 ultra-dugog dometa – avionom koji može da ostane u vazduhu gotovo 18.000 kilometara. Kompanija nudi i nešto kraći let Singapur–Njuark.
Druge avio-kompanije takođe imaju linije koje redovno prelaze 15 sati. Qatar Airways povezuje Dohu i Okland, dok Qantas obavlja dva velika ultra-duga leta: Pert–London "Hitrou" i Melburn–Dalas "Fort Vort".
Sve ove rute spadaju u kategoriju ultra-dugih letova, definisanih kao letovi koji traju 16 sati ili više.
Nove duge linije u planu
Uskoro će putnici kojima ne smeta da provode mnogo vremena u vazduhu moći da se upuste u još duža putovanja.
Qantas planira da uvede svoje "Project Sunrise" rute krajem 2026. ili 2027. godine. Koristeći specijalno konfigurisan Airbus A350-1000 sa dodatnim rezervoarima za gorivo, Qantas će nuditi direktne letove iz Sidneja za London i Sidneja za Njujork, sa očekivanim trajanjem između 19 i 22 sata.
Isporuka aviona planirana je za oktobar 2026, a smatra se da će ruta Sidnej–London biti prva koja će biti pokrenuta.
U planu su i druge duge rute za 2026. godinu, ali je verovatno da će China Eastern i dalje imati jedinu rutu dovoljno dugu da tokom nje možete pogledati celu sezonu omiljene serije.
Etihad će u maju uvesti novu liniju Abu Dabi–Šarlot, proširujući svoju mrežu u SAD sa letovima blizu 15 sati. Delta će pokrenuti svoju prvu direktnu liniju između Atlante i Rijada krajem 2026.
U međuvremenu, irski Aer Lingus proširiće svoju transatlantsku mrežu novom rutom Dablin–Rali Daram u Južnoj Karolini, dok British Airways dodaje dodatne letove za Majami i Bangkok, kao i sezonske letove za Jamajku.
Šta ultra-dugi letovi znače za klimu?
Ovaj rastući trend možda je dobra vest za ljubitelje letenja, ali loša za klimu.
Jedan interkontinentalni let proizvodi više ugljen-dioksida nego što mnogi ljudi na svetu emituju tokom cele godine – i više nego što prosečan Evropljanin proizvede grejući svoj dom i jedući – navodi organizacija "Stay Grounded".
Poređenja radi, putovanje vozom proizvodi i do 70 puta manje emisija od leta na istoj udaljenosti.
Komentari (0)