Godišnje na putno-pružnim prelazima pogine oko sedam osoba: Kampanja "Dobro pazi, voz nailazi" podiže svest o rizicima
Komentari15/12/2025
-15:11
Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula je kampanju pod sloganom "Dobro pazi, voz nailazi" sa ciljem da se podigne svest o rizicima na putno-pružnim prelazima i unapredi znanje učesnika u saobraćaju o bezbednom načinu prelaska preko pruge. Takođe je raspisan i likovni konkurs za mališane.
Od početka ove godine zabeleženo je više od 60 saobraćajnih nezgoda na putno-pružnim prelazima. Bilo je nesreća i sa smrtnim ishodom. Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković govorio je za Euronews Srbija koji je značaj pokrenute kampanje.
"Kampanja je izuzetno značajna. Cilj je podizanje svesti i znanja učesnika u saobraćaju o posledicama koje može da ima nebezbedno prelaženje samog putno-pružnog prelaza", kazao je.
Naveo je da u Srbiji postoji više od 2.000 putno-pružnih prelaza i da se radi denivelisano ukrštanje, odnosno da ne postoji ukrštanje u nivou puteva i pruga. Dodao je da na putno-pružnim prelazima svake godine pogine oko šest, sedam osoba. Oko 60 osoba bude povređeno.
"Ova kampanja ima za cilj da smanjimo, odnosno da broj smrtno stradalih lica na putno-pružnim prelazima bude nula", rekao je.
Istakao je da je veliki problem ponašanje vozača i da se dešava da prolaze svojim vozilima ispod spuštenih rampi.
"To je jedno krajnje nebezbedno ponašanje koje obično za posledicu ima fatalni ishod. To je bahata vožnja i bahato ponašanje. Takođe, veliki broj vozača ne poštuje saobraćajnu signalizaciju. Ne zaustavljaju se i samo prođu preko putno-pružnih prelaza", objasnio je.
Koković je naveo i da je organizovan novogodišnji likovni konkurs za decu na temu "bezbednost saobraćaja u mojim očima".
Likovni konkurs je za mališane prvog razreda osnovne škole koji mogu da se prijave do 22. decembra. Nagrade za najbolje će biti uručene u januaru.
Komentari (0)