Društvo

Godišnje na putno-pružnim prelazima pogine oko sedam osoba: Kampanja "Dobro pazi, voz nailazi" podiže svest o rizicima

Komentari
Euronews Serbia

Autor: Euronews Srbija/Mina Nemčević

15/12/2025

-

15:11

veličina teksta

Aa Aa

Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula je kampanju pod sloganom "Dobro pazi, voz nailazi" sa ciljem da se podigne svest o rizicima na putno-pružnim prelazima i unapredi znanje učesnika u saobraćaju o bezbednom načinu prelaska preko pruge. Takođe je raspisan i likovni konkurs za mališane. 

Od početka ove godine zabeleženo je više od 60 saobraćajnih nezgoda na putno-pružnim prelazima. Bilo je nesreća i sa smrtnim ishodom. Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković govorio je za Euronews Srbija koji je značaj pokrenute kampanje. 

"Kampanja je izuzetno značajna. Cilj je podizanje svesti i znanja učesnika u saobraćaju o posledicama koje može da ima nebezbedno prelaženje samog putno-pružnog prelaza", kazao je. 

Naveo je da u Srbiji postoji više od 2.000 putno-pružnih prelaza i da se radi denivelisano ukrštanje, odnosno da ne postoji ukrštanje u nivou puteva i pruga. Dodao je da na putno-pružnim prelazima svake godine pogine oko šest, sedam osoba. Oko 60 osoba bude povređeno. 

"Ova kampanja ima za cilj da smanjimo, odnosno da broj smrtno stradalih lica na putno-pružnim prelazima bude nula", rekao je. 

Istakao je da je veliki problem ponašanje vozača i da se dešava da prolaze svojim vozilima ispod spuštenih rampi. 

"To je jedno krajnje nebezbedno ponašanje koje obično za posledicu ima fatalni ishod. To je bahata vožnja i bahato ponašanje. Takođe, veliki broj vozača ne poštuje saobraćajnu signalizaciju. Ne zaustavljaju se i samo prođu preko putno-pružnih prelaza", objasnio je. 

Koković je naveo i da je organizovan novogodišnji likovni konkurs za decu na temu "bezbednost saobraćaja u mojim očima". 

Likovni konkurs je za mališane prvog razreda osnovne škole koji mogu da se prijave do 22. decembra. Nagrade za najbolje će biti uručene u januaru.

Komentari (0)

Srbija