Fokus

Prevaranti na platformi Iks se lažno predstavljali kao agenti korisničke podrške -uzimali podatke o platnim karticama

Komentari

Autor: Tanjug

27/08/2023

-

18:30

Prevaranti na platformi Iks se lažno predstavljali kao agenti korisničke podrške -uzimali podatke o platnim karticama
Prevaranti na platformi Iks se lažno predstavljali kao agenti korisničke podrške -uzimali podatke o platnim karticama - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Potrošači koji se žale na lošu korisničku uslugu na platformi Iks našli su se na meti prevaranta nakon što je ta platforma promenila proces verifikacije naloga.

Kako prenosi Gardijan, pojedini korisnici koji su od agenata korisničke podrške tražili povraćaj novca ili neke slične usluge, nailazili su na prevarante, koji su preko lažnih, a verifikovanih naloga, od njih uzimali podatke o platnim karticama i bankovnim računima.

Prevaranti su na taj način zadobijali poverenje žrtava, a zbog novog načina verifikacije naloga, čija je potvrda autentičnosti plava kvačica koja stoji pored imena na mreži, žrtve su još lakše verovale i dostavljale podatke sa kartice.

Promene uvedene ove godine omogućavaju da plavu kvačicu kupi svako ko plati mesečnu naknadu od 11 funti za uslugu pretplate na sajtu, preimenovanu ovog meseca iz ''Tviter Blue'' u ''Iks Premium''.

Preduzeća koja plaćaju 950 funti mesečno dobijaju zlatnu kvačicu, pri čemu uslovi i odredbe platforme ne navode da li su nalozi pretplatnika prethodno provereni.

Endru Tomas iz Britanije kontaktirao je, ne znajući to, prevarantski profil kako bi dobio povraćaj novca od, kako je mislio, sajta za kupovinu avio-karata Booking.com, nakon čega je dobio poruku da pošalje podatke sa platne kartice i referentni broj kako bi navodni agenti korisničke podrške mogli da istraže slučaj.

''Primetio sam da postoji plava kvačica i da se profil registrovao na Iksu tek u julu 2023. Potom sam proverio na Vatsapu i shvatio da je reč o kenijskom broju'', rekao je on.

Lisa Veb, stručnjak za potrošačko pravo u organizaciji kampanje ''Vič'', navela je da su nedavne promene Iksovih procesa verifikacije otežale korisnicima da identifikuju naloge od poverenja.

''Žalba kompaniji na društvenim medijima može biti efikasna taktika za dobijanje brzog odgovora, ali proverite da li ste došli do zvaničnog naloga i, ako ste u nedoumici, stupite u kontakt sa kompanijom direktno koristeći podatke za kontakt na njihovim zvaničnom sajtu", rekla je ona.

 

Komentari (0)

Svet