Istraživanje Reuters-a: Većina ljudi u SAD se informiše preko društvenih mreža
Komentari
20/06/2025
-23:32
Više od polovine (54 odsto) ljudi dobija vesti preko mreža poput Fejsbuka, "X" i Jutjuba, prestigavši televiziju (50 odsto) i vesti na sajtovima i aplikacijama (48 odsto), prema Institutu Reuters, piše BBC.
"Rast društvenih mreža i vesti koje vode poznate ličnosti nije samo američka priča, ali se tamo promene dešavaju brže i jače nego drugde", piše u izveštaju.
Podkaster Džo Rogan je najgledanije lice, gde skoro četvrtina (22 odsto) Amerikanaca kaže da je u protekloj nedelji naišla na njegove vesti ili komentare.
Autor izveštaja Nik Njuman kaže da uspon društvenih videa i vesti vođenih ličnostima "stvara još jednu glavobolju za klasične izdavače".
Institut je primetio i trend da pojedini političari radije daju intervjue onlajn domaćinima koji im idu naruku, umesto mejnstrim novinarima.
Izveštaj kaže da korišćenje Iksa za vesti "ostaje stabilno ili raste na mnogim tržištima", a najveći skok je u SAD.
Dodaje se da je otkako je Ilon Mask preuzeo mrežu 2022, "mnogo više desničara, posebno mladih muškaraca, nagrnulo na platformu, dok su neki progresivci otišli ili je ređe koriste".
U SAD, broj onih koji se izjašnjavaju kao desničari utrostručio se posle Maskovog preuzimanja. U Britaniji, desničarska publika na Iksu se skoro udvostručila.
Konkurentske mreže poput Tredsa, Bluskaja i Mastodona "nemaju veliki uticaj globalno, sa dosegom od 2 odsto ili manje za vesti", navodi se.
Drugi ključni nalazi o izvorima vesti:
- Tiktok je društvena i video mreža koja najbrže raste, koristi je za vesti 17 odsto ljudi širom sveta, što je za četiri procentna poena više nego prošle godine.
- Korišćenje AI četbotova za vesti je u porastu i dvostruko je popularnije među mlađima od 25 godina nego u celokupnoj populaciji. Ali većina ljudi misli da će AI učiniti vesti manje tačnim i pouzdanim.
- Sve generacije i dalje cene proverene brendove sa istorijom tačnosti, čak i ako ih ne koriste tako često kao pre.
Komentari (0)