Biznis vesti

Momirović: Sve spremno za početak radova na železničkoj zgradi u Prokopu

Komentari

Autor: Tanjug

04/08/2022

-

11:17

Momirović: Sve spremno za početak radova na železničkoj zgradi u Prokopu
Momirović: Sve spremno za početak radova na železničkoj zgradi u Prokopu - Copyright E-Stock/Dušan Milenković

veličina teksta

Aa Aa

Železnica je dobila građevinsku dozvolu i sve je spremno za početak radova na izgradnji moderne stanične zgrade u železničkoj stanici Beograd Centar u Prokopu, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.


"Uradili smo betonsku konstrukciju u Prokopu i stavili stanicu u funkciju glavne železničke stanice. Ima šest perona i 10 koloseka, površina ove betonske konstrukcije je 50.000 kvadrata i stvoreni su uslovi da krenu radovi sa glavnom železničkom zgradom", rekao je Momirović Tanjugu.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić ranije je najavio da bi radovi na zgradi mogli da krenu već 8. avgusta, a ministar Momirović kaže da će radovi vrlo brzo početi i da će uskoro, u narednih nekoliko dana i svečano biti obeležen početak radova.

Nova zgrada železničke stanice u Beograd Centru imaće površinu od oko 5.600 kvadratnih metara

Momirović je istakao da će Beograd dobiti jednu od najlepših stanična zgrada sa, kako je rekao, avangardnim komercijalnim sadržajima, kao i da će sve biti gotovo, kako je i najavio predsednik Vučić, do kraja 2023. godine.

"Ovo je kapitalni projekat za celu državu i uveren sam da ćemo do kraja 2023. godine imati jednu od najlepših železničkih stanica u Beogradu i da će ovaj deo grada početi da se razvija na drugačiji način", naglasio je ministar.

Kaže da je uloženo mnogo vremena u pripreme za početak tog projekta, koji će biti na ponos Beograda.

Potpuno smo spremni da železnicu uvedemo u novi vek železničkih investicija, rekao je Momirović i istakao da će železnica postati domantan vid saobraćaja i da će se tek pokazati njene vrednosti, kada je reč o brzini i kvalitetu putovanja, ali i po pitanju ekologije.

Momirović je podsetio da su planovi za izmeštanje glavne železničke stanice u Prokop napravljeni još posle 1945. godine i da je gradska vlast još 1971. godine usvojila plan da glavna stanica bude u Prokopu.

Tanjug/Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture/Đorđe Krstić

 

Momirović je rekao da je poslednjih godina dosta investirano u razvoj železničke infrastrukture i vozove i podsetio da je napravljena brza pruga između Beograda i Novog Sada, da se gradi do Subotice, kao i da će u oktobru početi i gradnja brze pruge od Beograda do Niša.

"Vraćamo železnicu na saobraćajnu mapu ove zemlje i za Grad Beograda će biti jedan trijumf izgradnja ove železničke stanice. Ne radi se ovde samo o glavnoj železničkoj stanici već i o razvoju potpuno novog dela Beograda i velikim investicijama koje će pratiti glavnu želeczčku stanicu i razvoju potpuno novog urbanog centra, širimo Beograd, ivnesitramo u nove saobraćaj sadržaje. Polako posle 50 godina velikih planove i nekoliko godina zaista napornog rada polako počinjemo da gradimo velepnu železničku koja će biti jedna od njalepših u Evropi", naglasio je Momirović.

Na pitanje kako će tačno izgledati nova zgrada, zamolio je javnost da se strpi i dodao da će za nekoliko dana biti predstavljen projekat.

Naglasio je da će se nova zgrada praviti po najvišim evropskim standardima.

Momirović je rekao da će glavna železnička stanica u Prokopu biti povezana sa budućim metrom i da je ta veza od strateške važnost za saobraćaj, jer jedino tako mogu da maksimalno da se iskorite i stanica u Prokopu i metro.

Ministar očekuje da vrlo brzo počne izgradnja i još dva prilazna koloseka u Prokopu i naveo da će te radove finansirati Infrastruktura železnice Srbije iz sopstveniih sredstava.

Takođe, kaže da su građani prihvatili Prokop kao glavnu stanicu umesto stare na Savskom trgu i da sve ljudi više koristi stanicu Beograd Centar u Prokopu.

"Još više će je prihvatiti kada bude napravljena nova zgrada", dodao je Momirović.

Istakao je da Srbija uprkos ratu u Evropi kupuje nove vozove i gradi železničku infrastrukturu i poručio da se sa tim neće stati.

Na pitanje o finansiranju nove stanične zgrade u Prokopu, kaže će strateški paratner Rejlvej siti svojim sredstvima napraviti zgradu i da će posle razvijati komericijalne sadržaje, što je u interesu Beogradu.

Momirović je rekao Tanjugu da će završetkom stanice u Prokopu i drugih železničkih objekata biti zaokružen Beogradski železnički čvor.

Najavio je da će se više investirati u razvoj železnice i u Vojvodini i centralnoj Srbiji.

Kaže da će Kragujevac dobiti bolju železničku vezu, kao i Zapadna Srbija pošto će se nastaviti rekonstrukcija barske pruge od Valjeva do granice sa Crnom Gorom, kao i da je pri kraju izrada projektne dokumentacije.

Momirović je napomenuo da i Evropa prepoznaje značaj ulaganja u železnicu zbog smanjanja emisije ugljen-dioksida i da će Srbija iskoristiti evropske grantove odnosno bespovratna sredstva za tu namenu.

Uz građevinsku dozvolu za staničnRok za izgradnju železničke stanice 18 meseci


Uz građevinsku dozvolu za staničniu zgradu u Prokopu, dobijena je i saglasnost na priključenje na elektrodistributivnu mrežu i plaćene su obaveze za gradsko građevinsko zemljište, čime su ispunjeni svi uslovi za početak radova.

Nova zgrada stanice zadovoljiće najviše standarde u putničkom železničkom saobraćaju, kažu u Ministarstvu.

Peronski deo će biti povezan sa staničnom zgradom, biće postavljeni liftovi, eskalatori i konvejeri, a putnici će dobiti nove čekaonice, blagajne i druge sadržaje neophodne za funkcionisanje putničkog saobraćaja.

U novoj staničnoj zgradi i deo železničkog osoblja dobiće savremene i funkcionalne uslove za rad.

Rok za završetak radova na izgradnji nove stanične zgrade u Beograd Centru je 18 meseci.

Stanična zgrada će imati parkig sa 88 mesta, sa natkrivenim izlazima sa perona jedan i šest, čija je površina oko 600 kvadrata.

Predračunska vrednost radova je 1,77 milijardi dinara bez PDV-a.

Početak prvih radova u Prokopu obeležen je 3. decembra 1976. godine.

Nakon što su ulaganja u izgradnju Prokopa bila minimalna gotovo pune tri decenije krajem 20. i početkom 21. veka, intenzivni radovi nastavljeni su 2014. godine i od 1. jula 2018. je glavna železnička stanica u Beogradu.

U stanici Beograd Centar na koti 105 je izgrađena, proširena i promenjena betonska konstrukcija, površine od skoro 50.000 kvadrata, a vrednost radova je iznosila oko 1,4 milijardi dinara.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis