Biznis vesti

Najveća inflacija koja je pogodila generaciju: Kako stanovnici SAD menjaju kupovne navike

Komentari

Autor: Tanjug

25/02/2023

-

18:27

Najveća inflacija koja je pogodila generaciju: Kako stanovnici SAD menjaju kupovne navike
Tanjug/AP/Elise Amendola - Copyright Tanjug/AP/Elise Amendola

veličina teksta

Aa Aa

Amerikanci sve teže podnose cene hrane koje ubrzano rastu, a manje kupuju ostale stvari kao što su igračke, garderoba i stvari za kuću, što postaje problem za prodavce, navodi Glas Amerike.

Menadžeri jednog od najvećih prodajnih lanaca, Volmarta ali i ostalih, navode da Amerikanci menjaju kupovne navike i pokušavaju da nađu sniženja, usled najveće inflacije koja je pogodila ovu generaciju.

"U Volmartu, koji kao prodavnica ima najveće svetske prihode, Amerikanci i dalje troše novac, ali više biraju i razmišljaju o tome šta će kupiti", kaže globalni izvršni menadžer Dag MekMilon, prenosi Rojters.

Više cene hrane uticale su na prodaju električnih aparata, igračaka, kućnih aparata i garderobe u poslednjem kvartalu u Volmartu. MekMilon veruje da će inflacija trajati kada su u pitanju i namirnice koje se kupuju ne bi li se odmah konzumirale i za one koje služe za kasniju upotrebu.

Prosečne cene hrane skočile su za 11,3 odsto u januaru, u odnosu na prošlu godinu, objavilo je Ministarstvo za rad. To je skoro pet odsto više od celokupne inflacije, najviši skok zabeležen od sedamdesetih godina prošlog veka, preneo je Glas Amerike.

"Inflacija kod cena hrane se ne menja ni u jednoj kategoriji", kaže američki izvršni direktor Volmarta Džon Furner.

Jak rast cena u ostalim kategorijama koje nisu hrana, naterale su prodavnice kao što je Target da smanji cene svega, od igračaka do elektronike.

Volmart može bolje da se izbori od ostalih prodavaca, smatraju investitori, jer osnovne životne namirnice čine najveći deo njihove prodaje, čak 56 odsto. 

U Targetu to je oko 20 odsto, jer više prodaje stvari za opremanje doma, garderobu i kozmetiku. Prodavci kućnih aparata i nameštaja su pod velikim pritiskom, jer je prodaja stvari za opremanje doma i bašte, prošle godine činila samo 11 odsto ukupne prodaje, što je pad od 2017. kada je bila 15 odsto, prema Kordsajtu, koji prenosi podatke američkog Biroa za statistiku.

U maloprodajnom lancu Houm dipo (Home Depot), kupci su trošili manje na proizvode za podove i krovove u poslednjem kvartalu, kaže glavni izvršni menadžer Edvard Deker.

Kada je garderoba u pitanju, Volstrit će više podataka imati u martu, kada prodavci obuće i odeće, kao što su Kols, Nordstrom i Viktorija sikret objave rezultate prvog kvartala.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis