Novac

Da li su kriptovalute budućnost finansiranja u svetu fudbala?

Komentari

Autor: Euronews

04/12/2021

-

16:19

Da li su kriptovalute budućnost finansiranja u svetu fudbala?
Fil Foden - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Odnos fudbala i tehnologije kroz istoriju nije baš najbolji - pre samo nekoliko godina, transfer Davida de Hee u Real Madrid je propao jer je faks mašina bila prespora. Sada se, međutim stvari menjaju - kriptovalute dobijaju svoje mesto pod suncem u svetu sporta.

Bivši napadač Real Madrida David Baral ušao je u istoriju početkom 2021. godine kada je postao prvi fudbaler koji je potpisao ugovor u kom je plaćen bitkoinima. Španski tim Duks Internacional rekao je da je u pitanju "prvi transfer u istoriji kriptovaluta" i zahvalio se na Tviteru svom sponzoru, Kriptanu.

Međutim, oni nisu jedini klub koji je uključio kriptovalute u svoje poslovanje. Itaijanski klub iz Serije C, Rimini, prodao je četvrtinu svojih deonica koristeći Kvantkoine, igrači holandskog AZ Alkmara postali su prvi u Holandiji koji su plaćeni u bitkoinima, a engleski Votford je prihvatio da na svojim dresovima nosi logo bitkoina.

Fudbalska industrija je shvatila da digitalni sistemi plaćanja mogu da privuku sponzorstva, kao i dodatni novac od publike - putem navijačkih tokena. Navijači mogu lako da preuzmu aplikaciju i kupe tokene koji im omogućavaju pristup i uticaj na određene stvari u klubu za koji navijaju, kao što su dizajn opreme i muzika pre utakmice, piše Euronews.

Navijački tokeni - početak promene ili "ništa posebno"?

Aleksandre Drajfus, izvršni direktor platforme za navijačke tokene Socios, veruje da su ovi tokeni samo početak promene u odnosu navijača i klubova.

"Verujemo da će fantazi video-igre i digitalna sredstva uopšte, biti deo promena koje su potrebne kako bi se sport zaista približio navijačima. Mislimo da će u narednih pet do deset godina odnos navijača i klubova preći put od pasivnog do aktivnog", rekao je Drajfus.

Socios već ima više od 60 klubova u svom portfoliju, uključujući gigante kao što su Barselona ili Mančester Siti. Čak je i Lionel Mesi primaao navijačke žetone kao deo svog paketa dobrodošlice u PSŽ-u, ali ne žele svi da se uključe.

"Neki smatraju da je sve 'kripto' istovremeno i previše 'tehnološko'. Razumem to, ali mislim da je veoma kul. Mislim da većina tih tokena neće imati neki veći značaj. Uglavnom ih koriste navijači, kako bi kupovali stvari u klupskim prodavnicama i slično", kaže finansijski stručnjak Dejvid Džerard.

Još jedan kripto "nusproizvod" koji sve više dobija na značaju, jeste NFT, poznat i kao "nezamenljivi token". NFT-ovi su poput kolekcionarskih predmeta iz "stvarnog života", ali su zapravo digitalna imovina, a vlasništvo je predstavljeno jedinstvenim podacima koji su upisani u fajl.

To može biti bilo šta, od video snimka ili fotografije nekog značajnog sportskog trenutka, poput Mesijevog prvog gola, a cene mogu biti "astronomske". Tako je, na primer, pre nekoliko nedelja jedinstvena digitalna NFT kartica sa likom Kristijana Ronalda prodata za 353.400 evra.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis