Privreda

Gejming industrija prošle godine zabeležila rast od 20 odsto, ali nešto i njih muči

Komentari

Autor: Dušan Hadži Nikolić

27/06/2021

-

08:06

Gejming industrija prošle godine zabeležila rast od 20 odsto, ali nešto i njih muči
profimedia - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Srpska kompanija Nordeus, nedavno je prodata američkom Tejk Tu (Take Two) u transakciji koja bi mogla da dostigne iznos od 378 miliona dolara. To je skrenulo pažnju javnosti na srpsku gejming industriju koja se poslednjih godina ubrzano razvija. Srpske gejming firme, polako, ali sigurno istupaju na svetsko tržište, samostalno i kao akvizicije stranih kompanija. Nordeus je postao deo Take Two, a Mad Head Games je postao deo švedske Embracer grupe. Prodaja tih firmi ne znači da su zapale u probleme, naprotiv.

"Mislim da firme kod nas generalno nemaju problem sa opstajanjem kao što mi kada smo se priključili Embraceru, želeli smo da ostvarimo svoj pun potencijal, kaže Uroš Banješević iz Mad Head Games.

A svoj pun potencijal ostvaruju dolazeći sa vrlo dinamičnog srpskog tržišta. Na tom tržištu rade uglavnom mladi ljudi što se vidi iz podatka za 2019. godinu kada je 34 odsto novozaposlenih u gejming industriji stiglo sa fakulteta. Tome doprinosi i incijativa da se u školskom sistemu uči o programiranju za gejming i to na fakultetima u Beogradu i Kragujevcu. Ipak, postoje i problemi, kao što je odliv kvalifikovane radne snage u inostranstvo, što dovodi do manjka programera.

"Ono što Srbija ima šansu da uradi je da se ugleda na neke izuzetne primere poput Rumunije koje će kompenzovati jedan izazovniji životni stil koji infrastruktura u kojoj živimo pruža našim građanima i na taj način, smanjenjem poreza za plate programera omogućiti da, ne ostanemo bez talenta koji nam je potreban da bismo napravili nove Nordeuse", smatra Vukašin Stojkovi iz Startita.

Do sada su kompanije kao što je Nordeus ili Mad Head games nastajale zbog entuzijazma osnivača, što su prepoznale velike kompanije.

profimedia

 

"Mnogo stranih kompanija je ušlo ovde, nije bitno što su strane kompanije ušle, već što su domaće kompanije radile dobro posao čime su ih privukle, tako da, rekao bih da industrija se jako brzo menja, dosta smo radili na tome, svaka firma pojedinačno", objašnjava Uroš Banješević, iz Mad head games.

Dinamično tržište, dolazak stanih kompanija će, nadaju se, i radno okruženje u Srbiji pretvoriti u dinamičnije sa nadom da programeri i dizajneri više neće u velikom broju odlaziti u inostranstvo.

Izvršna menadžerka Srpske asocijacije industrije video igara Kristina Janković, kaže za Euronews Srbija da je primetan rast od oko deset odsto godišnje u ovoj inudstriji na globalnom nivou, a da je tokom prošle godine bio i veći i iznosio je 20 odsto.

"Trend se definitivno nastavlja i ove godine. Ljudi su i dalje pomalo u izolaciji, imaju veću potrebu za zabavom i spajanjem sa ljudima. Više od 350 miliona igrača je globalno igralo video-igre napravljene u Srbiji tokom 2020. godine. Sektor zapošljava 2.100 ljudi i ivdimo trend prelaska velikog broja ljudi iz drugih industrija u gejming. Nordeus i još nekoliko akvizicija nam pomaže da izlazimo na druga tržišta, poput Amerike i Kine", rekla je Jankovićeva.

Euronews Serbia

Srbija nema potpisan sporazum o oporezivanju sa SAD, a Jankovićeva ističe da je to najveći problem za male studije, kojima je potrebna pomoć kada tek počinju, a to ih sve dodatno opterećuje, jer oni zarađuju tek kada naprave proizvod. 

"Znači, oni moraju da budu na nuli, svo vreme dok razvijaju igru. Takve promene i definitvno mnogo značile, jer je finansiranje najveći problem. Osim toga i obrazovanje, kod kojeg ima pomaka, ali je potrebno još dosta raditi na tome", poručila je Jankovićeva.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis