Briselske vesti

Ministri energetike EU odobrili zakon o obustavljanju prodaje automobila sa emisijom ugljen-dioksida od 2035.

Komentari

Autor: Rojters / Tanjug

28/03/2023

-

17:17

Ministri energetike EU odobrili zakon o obustavljanju prodaje automobila sa emisijom ugljen-dioksida od 2035.
Ministri energetike EU odobrili zakon o obustavljanju prodaje automobila sa emisijom ugljen-dioksida od 2035. - Copyright EPA/Manuel H. De Leon

veličina teksta

Aa Aa

Ministri energetike zemalja članica Evropske Unije danas su odobrili zakon prema kojem se prekida prodaja automobila sa emisijom ugljen-dioksida (CO2) unutar Evropske unije od 2035. godine, nakon što je Nemačka dobila izuzeće za automobile koji koriste e-goriva.

Kako navodi Rojters, novi automobili prodati od 2035. godine moraju da imaju nultu emisiju CO2, a oni koji budu prodavani od 2030. do 2035. moraju da imaju najmanje za 55 odsto nižu emisiju u odnosu na one iz 2021.

Evropska komisija se, pored toga, obavezala da će predložiti dodatna pravila koja dozvoljavaju nastavak prodaje novih automobila sa unutrašnjim sagorevanjem koji upotrebaljvaju samo takozvana e-goriva nakon 2035. godine.

Novo pravilo, kao deo strategije u borbi protiv klimatskih promena u EU, ubrzaće prelazak  na električna vozila. Automobili trenutno čine oko 15 odsto svih emisija CO2 u EU.

Zakon zahteva da proizvođači automobila smanje emisiju ugljenika iz novih automobila za 100 odsto. U praksi, to znači da nijedno novo vozilo na fosilna goriva neće moći da se prodaje od 2035. godine. Stiglo je pozitivno mišljenje što je preduslov da odluka preraste u zakon i stupi na snagu za 13 godina. Ali neke zemlje članice EU oštro se tome protive.

Nemački kancelar Olaf Šolc je nedavno izjavio da u potpunosti stoji iza napora da se izvrši pritisak na Evropsku komisiju da ne ozvaniči zabranu prodaje novih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine, tako što bi se odobrila upotreba takozvanih e-goriva.

Prema prvobitnom predlogu EU, od 2035. godine bilo bi zabranjena svaka emisija štetnih gasova iz automobila, što isključuje i upotrebu e-goriva, koja emituju ugljen-dioksid. To bi primoralo proizvođače automobila da pređu na električni ili vodonični model, što bi izazvalo probleme za zemlje sa velikom automobilskom industrijom.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Evropa