Aktuelno iz kulture

Netfliks se ubrzano menja - šta to znači za korisnike?

Komentari

Autor: Euronews, Giulia Carbonaro

24/05/2022

-

21:32

Netfliks se ubrzano menja - šta to znači za korisnike?
Netfliks - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Krajem aprila Netfliks je objavio najveće gubitke u poslednjih deset godina, koji su usledili nakon velikog pada broja pretplatnika.

Od početka 2022. godine tu platformu je napustilo više od 200.000 korisnika, što je šokiralo mnoge.

Vrednosti akcija kompanije strmoglavile su se nedugo nakon te objave, što je bio dodatan udarac, a posledice su osetili i zaposleni - čak 150 njih ostalo je bez posla.

Netfliks sada planira strateške promene koje bi trebalo da oporave kompaniju, ali šta je ono što krajnji korisnici mogu da očekuju?

Ograničeno deljenje lozinke

Nedugo nakon gubitka pretplatnika, Netfliks je najavio da će kompanija ograničiti opciju deljenja lozinke, što su mnogi korisnici tog servisa do sada koristili, kako bi uslugu delili sa prijateljima koji nisu pretplatnici.

profimedia

 

Iz servisa je najavljeno da će ljubitelji filmova i serija i dalje moći da dele lozinku sa drugim domaćinstvima, ali da će to dodatno plaćati.

Kompanija novi režim već isprobava u nekim zemaljama Južne Amerike, gde korisnicima naplaćuje tri dolara (oko 330 dinara) da svoju lozinku podele sa još maksimalno dvoje ljudi koji žive u odvojenim domaćinstvima.

"Radimo na tome da monetizujemo deljenje", najavio je izvršni direktor kompanije Rid Hejstings, nakon analize rezultata prvog kvartala ove godine.

"Postoji preko sto miliona domaćinstava, koji već koriste Netfliks i vole uslugu; nama je samo potrebno da nam se jednim delom to i plati", dodao je on.

Međutim, Mens Ulvestam, jedan od osnivača Akasta (Acast), najveće globalne platforme za podkaste, smatra da neće veliki broj ljudi biti spreman da plati više za takvu uslugu, jer pored svetske inflacije koja utiče na rast cena, Netfliksu preti i oštra konkurencija u vidu Amazon Prime, Apple TV i Disney +.

profimedia

 

"To je neodrživo. Striming servisi ulažu tako mnogo novca u produkciju. Svako želi da proizvede lokalni 'Squid Game' koji bi mogao da postigne svetski uspeh, ali dok se produkcijske kompanije ludo provode, korisnici ne mogu da priušte sve te pretplate koje bi želeli", smatra Ulvestam.

Još jedna mogućnost je da će Netfliks pokrenuti jeftiniji pretplatnički paket, koji će podrazumevati da korisnicima uživanje u serijama i filmovima redovno prekidaju reklame.

Takva strategija će potencijalnim korisnicima ponuditi izbor: jednostavnost paketa bez reklama, ali po većoj ceni ili uštedu, po cenu reklama.

Prema ranijim saznanjima Njujork Tajmsa, u dopisu koji su zaposlenima poslali čelnici kompanije početkom ovog meseca pominje se da bi ova opcija mogla biti uvedena u poslednjem kvartalu ove godine.

Neke veće striming kompanije već imaju takvu vrstu paketa, uključujući HBO i Hulu.

Licenciranje sadržaja

Inspirisan ponudom konkurentskih firmi, Netfliks bi mogao povećati profitabilnost i licenciranjem svojih sadržaja, smatra Zander Ros, jedan od osnivača agencije za odnose s javnošću "Percy & Warren".

Kompanija je navikla da prodaje robu sa svojim brendom preko velikih prodajnih mreža, ali je 2021. konačno odlučila da napravi i svoju onlajn prodavnicu. 

profimedia

 

"Netfliks ne koristi dovoljno mogućnost licenciranja robe sa svojim brendom. Ako ga poredite sa onim što rade drugi striming servisi, kao što je Disney, nije im ni blizu. Disney monetizuje sadržaje putem više kanala, od tematskih parkova do igračaka, hrane i odeće. Amazon dovodi ljude na platformu, kako bi promovisao šoping servis i obrnuto, a Netfliks je čisto zabavni servis", rekao je Ros za Euronews.

Međutim, on takođe smatra da bi Netfliks lako mogao da napravi taj potez, ukoliko bi želeo.

Monetizacija robe sa njihovim brendom ne bi direktno pogodila novčanike pretplatnika, ali bi Netfliksu donela veći profit.

Promena strategije u odabiru filmova i serija

Neočekivana kriza možda bi mogla da natera giganta da preispita svoju strategiju kada je reč o sadržaju i da ili smanji troškove produkcije ili bude selektivniji u odabiru filmova i serija koje licenciraju na platformi.

Prinskrin/Youtube/Netflix

 

Teško je predvideti u kom pravcu će promene ići.

"Netfliks je brz da eliminiše serije koje u početku nemaju veliki broj gledalaca, a one su zapravo samo žrtva algoritma. Društvene mreže prepune su ljudi koji se žale na to što su im ukinute omiljene serije posle prve sezone. Umesto da kultivišu zajednicu, oni se fokusiraju na brojke, brzo procene neuspeh i nastavljaju dalje", smatra Ros.

Tako je 2020. Netfliks otkazao popularne serije poput "Glow", "Chilling Adventures of Sabrina" i "The Dark Crystal: Age of Resistance", što je izazvalo pravu pobunu među korisnicima. 

Kada je reč o brižljivijem biranju budućih projekata, deluje da je ono već na snazi, budući da su mnogi ranije najavljivani projekti već otkazani.

Među nekim od otkazanih naslova su adaptacije serijala stripova "Bone" Džefa Smita i "Toil and Trouble" Loren Faust.

Produkcija nove verzije filma "The Twits" Roalda Dala i dalje se nastavlja ali u drugom formatu - kao igrana, a ne kao animirana serija.

Dugometražni film "Bright 2", u kojem je trebalo da igra Vil Smit, takođe je otkazan, ali spekuliše se da je razlog za to ispad tog glumca na dodeli Oskara, kada je ošamario komičara Krisa Roka na sceni. 

Komentari (0)

Kultura