Tasmanijski tigar se vraća iz mrtvih: Naučnici korak bliže oživljavanju izumrle vrste

Autor: Popular Mechanics

29/09/2023

profimedia - Copyright profimedia

Naučnici bi uskoro mogli da ožive izumrlu vrstu poznatu po nazivu tasmanijski tigar, koja je nekada naseljavala Novu Gvineju i Tasmaniju.

Ovi sisari istrebljeni su u 19. veku, jer su ih tamošnji stočari smatrali pretnjom za svoju stoku, a poslednji poznati primerak uginuo je u zatočeništvu 1936. godine.

Sada bi naučnici mogli da ožive izgubljenu vrstu, jer su prvi put uspeli da izoluju RNK iz 132 godine starog uzorka.

Novi naučni rad objavljen ove nedelje u stručnom časopisu "Genome Research" opisuje kako su milioni RNK sekvenci izolovani iz uzorka skladištenog na sobnoj temperaturi. Te sekvence naučnicima će dati nove informacije o genima tasmanijskih tigrova i metabolizmu proteina u njihovim ćelijama.

RNK potiče iz kože i mišićnih tkiva jednog od primeraka, piše "Popular Mechanics".

"Oživljavanje tasmanijskog tigra ili vunastog mamuta nije trivijalan zadatak i zahtevaće duboko znanje o genomu i transkriptomu (setu svih RNK molekula, prim.prev.) što tek sada počinjemo da otkrivamo", rekao je Emilio Marmol, vođa studije i računarski biolog SciLifeLab laboratorije u Švedskoj.

Iako je reč o velikom koraku ka potencijalnom oživljavanju izgubljene vrste, takođe je i značajan napredak u uspostavljanju protokola izolovanja RNK.