Beograd domaćin VIII E-Mobility foruma: Izumi studenata koji menjaju svakodnevicu
Komentari24/11/2025
-17:45
Beograd će 26. i 27. novembra biti domaćin VIII E-Mobility foruma, najvažnijeg regionalnog skupa o autonomnoj i električnoj mobilnosti, uz treće izdanje takmičenja "Student Innovative Mobility Challenge", koje organizuju NAAEV i Mašinski fakultet Univerziteta u Beogradu.
Goste emisije "Hajde da razgovaramo" bili su Dalibor Ignjatović, menadžer za inovacije Nacionalne asocijacije autonomnih i električnih vozila. Anastasija Mirčetić, iz tima Beoavia i Slobodan Isaković, iz tima NavBlind.
Ignjatović je na samom početku rekao da je forum inicijativa koju je pokrenula Nacionalna asocijacija za autonomne i električne vozila u Srbiji, kojoj se pridružio i Mašinski fakultet, te da se održava svake godine.
"Priča se uglavnom o inovacijama u svim oblastima mobilnosti — od aktivne mobilnosti, preko dronova i elektrifikacije, do energetike i veštačke inteligencije", rekao je Ignjatović.
Govoreći o dronu koji je predstavio tim Beovacija prošle godine, Anastasija kaže da On ima za svoj zadatak da snima požare i naravno da pomogne pri gašenju požara, zato što u sebi ima integrisan sistem koji ispaljuje specijalne kugle, uz pomoć kojih može da se požar smanji, to jest ugasi.
Govoreći o dronu koji je tim Beoavija predstavio prošle godine, Anastasija Mirčević objašnjava da je njegova uloga da snima požare i pomaže u njihovom gašenju. Dron ima integrisan sistem koji ispaljuje specijalne kugle pomoću kojih se požar može smanjiti ili u potpunosti ugasiti.
"Mi smo razvijali ovu letelicu i testirali letove — vertikalnog i horizontalnog leta — i trenutno se još uvek fokusiramo na razvojni deo projekta, gde nastavljamo da razvijamo sistem za ispaljivanje tih kugli", rekla je Mirčetić i napomenula da će se pojaviti i na ovogodišnjem forumu, gde će predstaviti kako je projekat tekao — od ideje do razvoja.
Govoreći o projektu tima NavBlind, Slobodan Isaković je istakao da su krenuli ka tome da na što efikasniji način rešavaju probleme slepih i slabovidih osoba.
"Došli smo do toga da su njihovi najveći problemi kretanje u urbanim sredinama, a naše se rešenje trenutno najviše fokusira na olakšavanje korišćenja javnog gradskog prevoza — konkretno, na identifikaciju autobusa koji dolaze na stanicu kada se slepa osoba već nalazi na autobuskom stajalištu", objasnio je Isaković.
Celo gostovanje pogledajte u video prilogu na početku teksta.
Komentari (0)