Tehnologija

Francuska kaznila Gugl i Fejsbuk sa 200 miliona evra - korak ka pomaku u industriji digitalnih oglasa

Komentari

Autor: Euronews, AP, Reutes

06/01/2022

-

22:26

Francuska kaznila Gugl i Fejsbuk sa 200 miliona evra - korak ka pomaku u industriji digitalnih oglasa
Google Facebook - Copyright Pixabay

veličina teksta

Aa Aa

Francuska agencija za zaštitu privatnosti podataka (CNIL) saopštila je danas da je kaznila Gugl i Fejsbuk, ukupnom novčanom kaznom višom od 200 miliona evra jer je korisnicima interneta otežavana mogućnost da odbiju takozvane "kolačiće" za onlajn praćenje njihove aktivnosti na mreži.

"CNIL je otkrio da veb sajtovi facebook.com, google.fr i youtube.com ne dozvoljavaju odbijanje kolačića tako lako kao što omogućavaju njihovo prihvatanje", piše u saopštenju, preneo je Rojters.

"Kolačići" se koriste za ciljanje korisnika interneta za digitalne oglase i druge svrhe. Evropske vlade imaju strože propise od američkih, koji zahtevaju da veb-sajtovi traže dozvolu pre praćenja aktivnosti korisnika. To znači da se ljudi suočavaju sa iskačućim menijima kada posećuju nove veb lokacije, ali raste zabrinutost da su mnogi konfigurisani tako da mnogi budu zbunjeni ako ne žele da daju saglasnost, piše Euronews.

Po isteku roka za promene kazna dnevno po 100.000 evra  

Francusko telo kaznilo je Gugl sa 150 miliona evra, dok je Fejsbuk kažnjen sa 60 miliona evra. Takođe, poručeno je da dve kompanije imaju tri meseca da ispune njihove naloge ili će se suočiti sa dodatnom kaznom od po 100.000 evra dnevno za svaki dan kašnjenja.

Nalog CNIL-a obavezuje Gugl i Fejsbuk da francuskim korisnicima interneta obezbede jednostavnije alate za odbijanje kolačića, pošto su, kako se navodi, obe kompanije obezbedile virtuelno dugme za momentalno prihvatanja kolačića, ali ne i jednako brzu mogućnost da se ta ponuda odbije.

Ova kazna iz Francuske je korak ka pomaku u industriji digitalnih oglasa, jer se radi na povlačenju prakse prikupljanja podataka korisnika. Gugl je najavio planove za postepeno ukidanje takozvanih kolačića trećih strana koje koriste oglašivači iz svojih Chrome pretraživača, iako će i dalje moći da prati korisnike svojih usluga.

Kompanije dale obrazloženje

Fejsbuk, koji je deo kompanije Meta, saopštio je da razmatra odluku i da je posvećen saradnji sa vlastima.

"Naše kontrole saglasnosti za kolačiće pružaju ljudima veću kontrolu nad njihovim podacima, uključujući novi meni sa podešavanjima na Fejsbuku i Instagramu gde ljudi mogu da upravljaju svojim odlukama u bilo kom trenutku, a mi nastavljamo da razvijamo i poboljšavamo ove kontrole", saopštila je kompanija.

Takođe, odluku je komentarisao i portparol kompanije Gugl ističući da je važno poštovanje privatnosti korisnika.

"Ljudi veruju da poštujemo njihovo pravo na privatnost i da ih štitimo. Svesni smo naše odgovornost da očuvamo to poverenje i obavezujemo se na dalje promene i aktivnu saradnju sa CNIL-om u svetlu ove odluke“, rekao je portparol Gugla.

 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Magazin