Život

Od pecanja uz dedu na Savi do uspešne firme: Počeo sa 100 evra u džepu, a sad vodi najveći svetski servis za ribolovce

Komentari

Autor: Euronews Srbija/Nataša Jovanović

19/11/2022

-

18:07

Od pecanja uz dedu na Savi do uspešne firme: Počeo sa 100 evra u džepu, a sad vodi najveći svetski servis za ribolovce
Od pecanja uz dedu na Savi do uspešne firme: Počeo sa 100 evra u džepu, a sad vodi najveći svetski servis za ribolovce - Copyright Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Ova uspešna priča počela je na Savi, kada je Vukan Simić uz svoga dedu još kao dečak zavoleo pecanje. Sa 23 godine on je napravio vebsajt koji je u međuvremenu postao vodeći svetski onlajn servis za rezervisanje ribolovačkih tura. Ovo je priča o njemu i firmi "Fishing Booker".

Strastveni pecaroš sa Save, oduvek je želeo da bude preduzetnik. Na ostvarenju svojih ideja radio je dugo i posvećeno i uspeo je da od ribolova napravi milionski biznis.

"Meni su posao i omiljeni hobi stopljeni u jedno, tako da ja posao doživljavam pola kao posao, pola kao neko uživanje", kaže Simić.

Pre nepunih deset godina napravio je onlajn servis preko kog je moguće rezervisati pecanje u bilo kom delu sveta. Samo u proteklih godinu dana na sajtu "Fishing Booker" to je učinilo oko 700.000 ljudi.

"'Fishing Booker' je onlajn servis koji omogućava ljudima da brzo pronađu, bukiraju i odu na pecanje sa profesionalnim ribolovačkim vodičem u oko 100 zemalja u svetu. Obično ljudi zamišljaju kad se kaže pecanje da je to neki deda na Savi koji pije pivo i ljulja mu se čamčić, a zapravo je realnost da mi bukiramo ture gde se lovi sabljarka od 500 kila na Bahamima", ističe Simić.

Ideja za posao potekla je od najboljeg druga i njegove devojke, koji su Vukanu predlagali da im napravi sajt koji bi promovisao ribolov u Beogradu.

"Devojka, moja sadašnja žena i ja smo iz neke totalno glupe priče došli do nečega što je sad ozbiljna svetska firma", kaže Petar Lalić, Vukanov kum.

"Ništa nije bilo preko noći"

Vukan je, međutim otišao dalje od Save i Dunava i danas je njegovo tržište uglavnom preko okeana. "Fishing booker" u ponudi ima više od 100 različitih zemalja i više od 2.000 destinacija.

"Njegovi najveći klijenti su u Americi, ali tamo je ribolov mejnstrim. Tu ne idu toliko ribolovci ozbiljni, tu idu porodice sa decom, oni plate te čartere koji su skupi, i to je njima vid relaksacije, to im je neka tradicija da odu", kaže Lalić.

Najpopularnije destinacije su Severna Amerika, Karibi i Australija. Posao se iz godine u godinu sve više razvija. Presudna je bila ljubav prema ribolovu, ali i mnogo rada.

"Bili smo jako istrajni, nismo odustajali kada je bilo poprilično teško i vremenom kroz godine smo izgradili nešto što traje i danas", kaže Simić.

Kada je osnovao sajt imao je 23 godine, 100 evra u džepu, diplomu Elektrotehničkog fakulteta i više godina iskustva u programiranju. Danas njegova firma broji 130 zaposlenih.

"Nije ništa bilo preko noći, bilo je jako sporo, strpljivo jedan po jedan problem rešavaš. Nemam neku 'uzbudljivu' priču, znači razrađuješ proizvod, dodaješ funkcionalnost i mogućnosti na taj proizvod, širiš ponudu i prođe prva godina, druga treća, peta, sedma... nekako to postepeno sloj po sloj leže na svoje mesto", kaže Simić.

Iako je u početku sve radio sam, vrlo brzo mu se pridružio Dino, koji je u međuvremenu postao njegov poslovni partner. Početak je, kažu bio težak. Radilo se po ceo dan, nekoliko godina bez zarade.

"Radio sam da mogu da imam pljeskavicu dnevno", rekao je Dino Delić, Simićev poslovni partner.

Euronews Srbija

 

"Ja do nivoa primanja nisam došao tri, četiri godine, tako da sigurno je trajalo. Nisam odustao jer sam imao svrhu... ne vezujem se za ljude, već za svrhu. Ili imaš svrhu i put ili nemaš, i zato sam ja ostao. Realno gledano, sve do neke 2016, 2017. bilo je pitanje opstanka. imali smo svoje 'predambis' avanture i potencijalne bankrote i to je sve bio deo igre" kaže Delić.

Nije neophodno doći sa predznanjem

Iako su prvi zaposleni bili Vukanovi školski drugari iz 10. gimnazije, danas se ovde ne može zaposlliti preko veze. I mada se firma radi ribolovom, nije neophodno doći sa predznanjem.

"Mislim da kada bismo to tražili, verovatno nikoga ne bismo zaposlili za početak. Sa druge strane nije ni neophodno. Imamo dosta ljudi koji su ovde godinama, one koji su pasionirani, one koji su prošli kroz to iskustvo i mogu vrlo lako da prenesu to novim zaposlenima", kaže Petar Šegan, vođa tima korisničke podrške. 

Simić ističe da imaju i redovne ture na Savi i Dunavu, i da generalno svi zaposleni idu na pecanje jer se organizuju male ture gde se upozanju sa delatnošću, a trude se i da jednom godišnje organizuju neku interesantnu turu tim bildinga i da zaposleni zaista upoznaju ono što se prodaje.

"Naučio sam da može da se radi, da se uspe, da mogu da se nađu odgovori, da mogu da se nađu rešenja i da uvek postoji rešenje, samo je pitanje posvećenosti, rada, truda da do njega dođeš. izvodljivo je da u Srbiji napraviš ovakvu firmu, izvodljivo je da se pravnik bavi ribolovom", ističe Uroš Marić, vođa pravnog tima.

"Ne pravimo sledeći Gugl, dobro nam je ovako"

Najvećim poslovnim potezom smatraju to što su sve postigli sami, bez finansijske pomoći investicionih fondova.

"Uspevali smo da ubedimo ljude da to ima potencijala, nije to bio problem. Problem kod stranih investitora je bio što mi nismo imali nameru da se selimo u Ameriku. Mene ovde drže porodica, prijatelji i slično, za sada nemam nameru da se selim bilo gde, dobro mi je ovde", kaže Simić.

On dodaje i da investitori traže biznis koji će "eksplodirati i biti sledeći Gugl", ali da za "Fishing booker" nema takvih planova.

"Mi ne pravimo sledeći Gugl, mi smo sasvim srećni da budemo jedna firma u Beogradu koja jako lepo posluje i gde ljudi uživaju da rade, i gde su pošteno plaćeni. To nam je dovoljno, ne tražimo 'avione i kamione'", kaže Simić.

Euronews Srbija

 

Delić smatra da je sloboda neprocenjiva, jer i kada se greši, sam čovek snosi posledice i sam je sebi "sudija".

"Kad imaš nekog nazovi 'mamu i tatu' koji su ti u vidu investitora dali novac i onda te eventualno kude ili te usmeravaju u pravcu u kome ne želiš da ideš, verujem da je sve manje slatko", dodaje Delić.

"Mi biramo kojim tempom idemo, biramo šta želimo da radimo, nemamo bord direktora koji kaže da moramo ovo ili ono. Ne moramo ništa što nećemo, tako da uživamo u slobodi. Niko ne zna kuda plovi ovaj brod. Nama je cilj da i dalje budemo relevantni da i dalje poslujemo održivo, da imamo zdrav biznis i ljude koji su motivisani da daju sve od sebe i to je za nas uspeh", zaključio je Simić.

Komentari (0)

Magazin