Fokus

Vrata nisu imala šrafove: Objavljen izveštaj o incidentu na letu aviona Boing 737 Maks

Komentari

Autor: BBC

06/02/2024

-

20:55

Vrata nisu imala šrafove: Objavljen izveštaj o incidentu na letu aviona Boing 737 Maks
Vrata nisu imala šrafove: Objavljen izveštaj o incidentu na letu aviona Boing 737 Maks - Copyright Tanjug AP/Elaine Thompson

veličina teksta

Aa Aa

Vrata koja su eksplodirala sa aviona Boing 737 Maks ubrzo nakon poletanja možda nisu bila propisno osigurana, otkriva novi izveštaj, koji prenosi BBC.

Američki nacionalni odbor za bezbednost u saobraćaju objavio je početne nalaze svoje istrage o incidentu u avionu Aljaske erlajnsa u januaru.

U izveštaju se navodi da nedostaju četiri ključna zavrtnja koja su bila namenjena da zaključaju nekorišćena vrata trupa.

Incident se dogodio na letu AS1282 između Portlanda i Ontarija u petak 5. januara kada su se vrata za evakuaciju u slučaju nužde odvojila od aviona.

National Transportation Safety Board via AP

 

Do neplaniranog odvajanja zadnjih levih vrata za izlaz u slučaju opasnosti došlo je na visini od oko 4.900 metara, pokazuju podaci servisa za praćenje letova Flightradar24.

Letelica registracije N704AL je tek poletela iz Portlanda kada je došlo do incidenta, a posada je odlučila da se momentalno vrati na aerodrom.

U trenutku odvajanja vrata došlo je do dekompresije kabine letelice i aktivirale su se kiseoničke maske za disanje.

U avionu bio 171 putnik i šest članova posade

Boeing 737 MAX 9 bezbedno je sleteo u Portland, a prevoznik je odlučio da privremeno prizemlji ovaj tip aviona dok se ne izvrši istraga povodom ovog incidenta.

Na letu AS1282 je bio 171 putnik i šest članova posade, saopštila je Alaska.

Model 737 MAX važi za jedan od najproblematičnijih letelica američkog proizvođača aviona. MAX je naslednik uspešne 737 NG (Next Generation) porodice letelica i predstavlja njenu duboku modernizaciju.

Nakon dve fatalne nesreće 2018. i 2019. godine u Indoneziji i Etiopiji, došlo je do globalnog prizemljenja Boeinga 737 MAX. Boing i Savezna uprava za vazduhoplovstvo SAD (FAA) utvrdili su da B737 MAX ima faličan softver koji se navodi kao glavni razlog za pad dve letelice.

Boing 737 MAX ponovo je prošao sertifikaciju i danas se isporučuje avio-kompanija širom sveta.

MAX poodicu letelica čine verzije -7, -8, -9 i -10, a vazduhoplovi u najmanjoj i najvećoj varijanti još uvek nisu dobili potrebne dozvole i nalaze se u procesu testiranja.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Svet