Fokus

Bivši uzbunjivač i radnik kompanije Boing pronađen mrtav u SAD

Komentari

Autor: BBC

11/03/2024

-

23:06

Bivši uzbunjivač i radnik kompanije Boing pronađen mrtav u SAD
Bivši uzbunjivač i radnik kompanije Boing pronađen mrtav u SAD - Copyright Tanjug AP/Elaine Thompson

veličina teksta

Aa Aa

Bivši uzbunjivač i radnik kompanije Boing Džon Barnet pronađen je mrtav u SAD. Barnet je radio za Boing 32 godine, sve do penzionisanja 2017. U danima pre smrti, svedočio je u tužbi protiv najvećeg svetskog proizvođača putničkih aviona.

Boing je saopštio da je tužan kada je čuo da je Barnet preminuo. Mrtvozornik okruga Čarlston potvrdio je njegovu smrt za BBC u ponedeljak.

U njemu se navodi da je 62-godišnjak preminuo od "samo-nanesene" rane 9. marta i policija istražuje taj slučaj.

Barnet je radio za američkog avionskog giganta 32 godine, sve do svog penzionisanja 2017. zbog zdravstvenih razloga. Od 2010. godine radio je kao menadžer kvaliteta u fabrici u Severnom Čarlstonu, praveći 787 Dreamliner, najsavremeniji avion koji se koristi uglavnom na dugim linijama.

Godine 2019, Barnet je rekao za Bi-Bi-Si da su radnici pod pritiskom namerno postavljali delove ispod standarda u avione na proizvodnoj liniji. Takođe je rekao da je otkrio ozbiljne probleme sa sistemima kiseonika, što bi moglo značiti da jedna od četiri maske za disanje neće raditi u hitnim slučajevima.

Rekao je ubrzo nakon što je počeo da radi u Južnoj Karolini da je zabrinut zbog napora da se napravi novi avion, što je značilo da je proces sklapanja ubrzan i da je bezbednost ugrožena. 

Rekao je da su u nekim slučajevima delovi ispod standarda čak uklonjeni iz kanti za otpad i ugrađeni u avione koji su se gradili da bi se sprečila kašnjenja na proizvodnoj liniji. On je, takođe, tvrdio da su testovi sistema kiseonika za hitne slučajeve koji treba da budu ugrađeni u 787 pokazali nedostatke u 25 odsto slučajeve, što znači da bi svaki četvrti mogao da ne uspe da se aktivira u hitnoj situaciji u stvarnom životu.

Barnet je rekao da je upozorio menadžere zbog svoje zabrinutost, ali da  ništa nije preduzeto povodom tog slučaja. Kompanija je demantovala njegove navode.

Međutim, pregled američkog regulatora, Federalne uprave za avijaciju (FAA) iz 2017. godine, potvrdio je neke od zabrinutosti Barneta.

 
U vezi sa pitanjem boca sa kiseonikom, kompanija je rekla da je 2017. godine "identifikovala neke boce kiseonika primljene od dobavljača koje nisu bile pravilno postavljene", ali je negirala da je bilo koji od njih zapravo ugrađen u avion.

Sudski postupak protiv Boinga

Nakon što je otišao u penziju, pokrenuo je dugogodišnji sudski postupak protiv kompanije.

Smrt ga je zatkela u Čarlstonu gde je obavio intervju u vezi sa tim slučajem. Prošle nedelje je dao zvaničan iskaz u kojem su ga ispitivali Boingovi advokati, pre nego što ga je unakrsno ispitao sopstveni branilac.

U subotu je trebalo da bude podvrgnut daljem ispitivanju. Kada se nije pojavio, raspitivali su se u njegovom hotelu, ali je ubrzo nakon toga pronađen mrtav u svom kamionu na parkingu hotela.

U razgovoru za BBC, njegov advokat je opisao ovu smrt kao "tragičnu".

"Ožalošćeni smo smrću gospodina Barneta, a naše misli su sa njegovom porodicom i prijateljima", rekao je Barnetov advokat.

Njegova smrt dolazi u trenutku kada su standardi proizvodnje Boinga i njegovog ključnog dobavljača Spirit Aerosistems pod stalnim ispitivanjem.

Podsetimo, početkom januara dogodio se incident kada su otpala vrata za izlaz u slučaju nužde na avionu Boing 737 Maks ubrzo nakon poletanja sa međunarodnog aerodroma u Portlandu.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Svet