Biznis vesti

Boing u ozbiljnom problemu posle incidenta u Australiji: Najgora godina kompanije postala je još gora

Komentari

Autor: CNN

12/03/2024

-

17:40

Boing u ozbiljnom problemu posle incidenta u Australiji: Najgora godina kompanije postala je još gora
Boing u ozbiljnom problemu posle incidenta u Australiji: Najgora godina kompanije postala je još gora - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Pomislili biste da Boingova već bedna 2024. ne može biti gora. Ali u ponedeljak, 787 Dreamliner je iznenada propao usred leta, povredivši desetine putnika, nakon što je pilot rekao da je privremeno izgubio kontrolu nad letelicom.

Pilot je uspeo da se oporavi i bezbedno spusti avion, ali još nije jasno šta je izazvalo tako dramatičnu turbulenciju leta LATAM-a iz Australije za Novi Zeland. LATAM je to nazvao "tehničkim događajem". Boing je rekao da radi na prikupljanju više informacija. Ali to nije vest koja je trenutno potrebna menadžmentu Boinga. A ni putnicima.

Neprekidni niz loših vesti vezanih za ovu kompaniju počeo je prvog vikenda u godini, kada se deo aviona Alaska Airlines 737 Max otkinuo odmah nakon poletanja. Preliminarna federalna istraga otkrila je da Boing verovatno nije stavio zavrtnje u takozvani čep za vrata koji su dizajnirani da spreče da deo otpadne, piše CNN.

Gubitak na gubitak

Taj incident je rezultirao privremenim prizemljenjem određenih mlaznjaka 737 Max širom Amerike, uz saslušanja u Kongresu, odlaganje proizvodnje i isporuke, višestruke federalne istrage - uključujući krivičnu istragu - i gubitak oko 40 milijardi dolara od tržišne vrednosti kompanije.

Između tužbi, potencijalnih kazni i izgubljenog posla, Boing bi mogao da izgubi još milijarde dolara.

Ali lošim vestima tu nije kraj. U februaru su piloti aviona United Airlines 737 Max izvestili da su se kontrole leta zaglavile kada je avion sleteo u Njuark. Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja još istražuje taj slučaj. Pre dve nedelje, Federalna uprava za vazduhoplovstvo je označila bezbednosne probleme sa opremom za odleđivanje na modelima 737 Max i 787 Dreamliner koji bi mogli da dovedu do gubitka potiska motora. FAA je ipak dala dozvolu avionima da nastave da lete, a Boing je rekao da problem ne predstavlja neposredan bezbednosni rizik.

Tanjug/AP/Richard Drew

 

Zatim, prošle nedelje, Boing je dobio još loših vesti: NTSB je saopštio da Boeing još nije dostavio dokumentaciju kompanije koja dokumentuje korake preduzete na proizvodnoj traci za zamenu čepa na vratima na avionu Alaska Airlinesa. Boingov razlog: ti zapisi zapravo ne postoje.

A FAA je saopštila da Boingovi problemi sa bezbednošću i kvalitetom prevazilaze njihovu nesposobnost da odrade papirologiju. Pregledajući Boingov proizvodni tok i standarde, FAA administrator Majk Vitaker rekao je u ponedeljak da je regulator pronašao probleme sa "zaista važnim" aspektima Boingove proizvodne i montažne linije.

Ne umeju ni da ispune papirologiju 

"To nisu bila samo pitanja papirologije", rekao je Vitaker na konferenciji za novinare. "Ponekad je to redosled kojim se posao obavlja. Ponekad je to upravljanje alatima. Zvuči pomalo "pešački", ali u fabrici je zaista važno da imate način da efikasno pratite svoje alate, tako da imate pravi alat i da znate da ga niste ostavili za sobom".

Boing je rekao da radi na nekoliko problema koje je Vitaker identifikovao. FAA je naložila proizvođaču aviona da do kraja maja dostavi plan za rešavanje problema u proizvodnji.

"Na osnovu revizije FAA, naših padova kvaliteta i nedavnog izveštaja panela stručnjaka, nastavljamo da sprovodimo trenutne promene i razvijamo sveobuhvatan akcioni plan za jačanje bezbednosti i kvaliteta, i izgradnju poverenja naših kupaca i njihovih putnika", rekao je Boing u saopštenju. "Mi smo potpuno fokusirani na preduzimanje značajnih, konkretnih akcija sa transparentnošću na svakom koraku".

Akcije Boinga (BA), koje su u ponedeljak pale za 3% zbog vesti o zastrašujućem letu LATAM-a, pale su za još 1,5% u pretprodajnom trgovanju u utorak. To je drugi najgori učinak u S&P 500. Gora je samo Tesla.

Ali Boingov užasan početak 2024. je mnogo više od cene akcija. Kompanija je ušla u godinu sa već narušenom reputacijom. Vraćanje poverenja avio-kompanija, regulatora i putnika postaje sve teže sa svakim novim incidentom i lošim naslovom.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis