Grupa dece arheologa pronašla 27 miliona godina star fosil džinovskog pingvina

Autor: Euronews

20/09/2021

Grupa dece arheologa pronašla 27 miliona godina star fosil džinovskog pingvina
Pingvin - Copyright AP/Mark Baker

Fosil koji je grupa dece pronašla tokom letnjeg kampa na Novom Zelandu proglašen je novom vrstom džinovskog praistorijskog pingvina.

Omladinski prirodnjački klub u Hamiltonu organizovao je potragu za fosilima za grupu dece 2006. godine nadomak luke Kavija, nadajući se da će pronaći fosilizovane puževe i druga sitna morska stvorenja.

Međutim, mladi arheolozi pronašli su mnogo više od toga: najkompletniji fosilizovani skelet drevnog džinovskog pingvina ikada otkriven.

Istraživači Univerziteta Masi i Brus muzeja u Sjedinjenim Američkim Državama analizirali su fosil tehnikom 3D skeniranja u Vaikato muzeju u Hamiltonu.

Istraživanje objavljeno u časopisu "Journal of Vertebrate Paleontology" novootkrivenu vrstu naziva Kairuku waewaeroa.

AP/Mark Baker

Veruje se da su ostaci pingvina stari između 27,3 i 34,6 miliona godina, a fosil bi trebalo da razjasni kako su te ptice evoluirale do svog današnjeg oblika.

"Pingvin je sličan onima koji su već opisani, ali ima mnogo duže noge", objašnjava Danijel Tomas, profesor zoologije na Fakultetu prirodnih i kompjuterskih nauka u Masiju.

Tako je novootkrivena vrsta, čiji je predstavnik bio visok impresivnih 140 centimetara, dobila ime "waewaeroa" što na maorskom jeziku znači "duge noge". Inače, jedinke najkrupnijih živih pingvina - carskog pingvina - visoke su oko jednog metra.

AP/Mark Baker

"Pronalaženje fosila u blizini mesta gde živimo podseća nas da delimo svoje okruženje sa životinjama koje su potomci jedinki koje su postojale u dalekoj prošlosti", kaže Majk Sefi, predsednik Omladinskog prirodnjačkog kluba, koji je imao 13 godina, kada je grupa otkrila fosil.

"Kako su pingvini postali džinovi i zašto kao takvi nisu opstali? Dobro očuvani fosili poput ovog, mogu nam dati odogovr na ta pitanja", ističe on, dodajući da je "nadrealno znati da je otkriće do kog su došli kao deca, danas tako doprinosi naučnoj zajednici".