Nauka

"Hranite se kao biblijski preci": Neobičan marketinški pristup izraelske kompanije koja prodaje bombone od skakavaca

Komentari

Autor: Euronews

18/02/2022

-

22:58

"Hranite se kao biblijski preci": Neobičan marketinški pristup izraelske kompanije koja prodaje bombone od skakavaca
AP/Markus Schreiber - Copyright AP/Markus Schreiber

veličina teksta

Aa Aa

Izraelska kompanija za prehrambenu tehnologiju Hargol uzgaja skakavce kako bi proizvela niz poslastica, uključujući gumene bombone i proteinske prahove sa ukusom čokolade. Slatke bombone biće dostupne u različitim ukusima – jagode i narandže – a prave se od skakavaca.

"Locusta migratoria je jedna od dve vrste skakavaca za koje se smatra da su košer i halal", rekao je Dror Tamir, osnivač Hargola, za "Haarec".

Pre nego što se pretvore u proteinski prah, insekti se hrane organskom travom, kako pesticidi ne bi bili uključeni u uzgoj.

Da li su skakavci dobri za zdravlje ljudi?

Skakavci su insekti koji se najčešće konzumiraju u svetu i puni su hranjivih materija, navodi Euronews.

Prema Hargolovoj veb stranici, ovi insekti sadrže 72 odsto celih proteina, kao i omega-3 masti, gvožđe, cink, kalcijum i čitav niz drugih vitamina.

Oni takođe ne sadrže zasićene masti ili holesterol, što ih čini zdravom alternativom izvora proteina.

Zašto je konzumiranje insekata dobro za životnu sredinu?

Ishrana skakavcima je dobra ne samo za ljudsko zdravlje već i za samu planetu. Uzgoj skakavca za sobom ostavlja izuzetno mali karbonski otisak. Prema podacima UN, na svetu postoji više od 1.900 jestivih insekata i trebalo bi da ih jedemo češće ako želimo da pređemo na održiviji način života.

Ostali jestivi insekti uključuju neke vrste mrava, termite, crve iz brašna i smrdibube.

U svetu blizu je dve milijarde ljudi već uključilo u ishranu i insekte, u zemljama kao što su Gana, Brazil i Japan, a zapadne zemlje se najsporije prilagođavaju ovoj održivoj ishrani.

Religiozni pristup marketingu

Da bi plasirao svoje skakavce, Hargol je otišao korak dalje. Sa sedištem u Izraelu, kompanija je osmislila jedinstvenu strategiju brendiranja – okrenuli su se Bibliji.

Jedenje skakavaca se u Bibliji pominje u dva navrata, uključujući kada je opisana zdrava ishrana Jovana Krstitelja . Onima koji zaista žele da jedu kao njihovi biblijski preci, dostupni su celi skakavci u tegli, koji se, prema Tamiru, dobro prodaju.

Svima koji ne bi mogli da se nateraju da pojedu ceo insekat, gumeni medvedići pružaju ukusniju alternativu.

"Najveći izazov je navesti Zapad da se odnosi prema skakavcima kao prema normalnoj hranjivoj namirnici", zaključio je Dror Tamir.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Magazin