Autor: Tanjug

19/04/2023

Ima nade za podvodni svet: Kod Galapagosa otkriven prvi potpuno očuvan koralni greben koji buja od života - Copyright profimedia

Prvi potpuno očuvan koralni greben star nekoliko hiljada godina sa bujnim morskim svetom dužine oko dva kilometra otkriven je kod ostrva Galapagos u Ekvadoru.

Ekvadorski ministar zaštite životne sredine Hoze Davalos rekao je da je istraživački tim "pronašao prvi potpuno netaknuti koralni greben... na vrhu podmorske planine“.

Naučna ekspedicija pratila je greben do vrha podvodne planine formirane vulkanskom aktivnošću, objavio je Skaj njuz.

Do sada nepoznata podvodna kolonija predstavlja iznenađenje za naučnike, koji su verovali da postoji samo jedan greben na vulkanskom arhipelagu - Velington - duž obale malog ostrva Darvin.

Koralni grebeni u toj oblasti ozbiljno su oštećeni tokom vremenskog fenomena "El Ninjo" od 1982. do 1983. kada se površina okeana zagrejala do razornog nivoa.

Međutim, novootkriveni greben je preživeo i ima više od 50 odsto živih korala.

Viši istraživač mora u Fondaciji "Čarls Darvin" i učesnik ekspedicije, Stjuart Benks, rekao je da je to veoma važno otkriće na globalnom nivou jer su mnogi sistemi na velikim dubinama degradirani.

Ekvador je prošle godine proširio morski rezervat Galapagosa za više od 32.000 kvadratnih kilometara da bi zaštitio ugrožene migratorne vrste između arhipelaga i ostrva Kokos u Kostariki.

Na ostrvima žive mnoge ugrožene životinje, uključujući džinovske kornjače, albatrose i kormorane.