Naše porodično stablo više ne izgleda isto: Pronađeni ostaci nepoznatog pretka savremenog čoveka

Autor: Tanjug

09/08/2023

Ilustracija - Copyright profimedia

Međunarodni tim naučnika saopštio je da drevni ljudski fosil nedavno pronađen u Kini ne deluje kao da je pripadao ijednom do sada pronađenom homininu. Oni ne liče na ostatke pripadnika loze koja se razdvojila u neandertalce, denisovce i sapijense, što ukazuje na to da sadašnjoj verziji porodičnog stabla čoveka nedostaje još jedna grana, preneo je portal Science Alert.

Vilica, lobanja i kosti nogu koje pripadaju ovom, zasad neklasifikovanom homininu, oznake HLD 6, otkrivene su u Hualongdongu, na istoku Azije 2019. godine. Naučnici Kineske akademije nauka (CAS) od tada pokušavaju da spoje ostatke sa nekom od poznatih loza.

Lice ovog hominina slično je strukturisano kao lice moderne ljudske loze, koja se odvojila od Homo erektusa još pre 750.000 godina. Ali, nedostatak forme brade više nalikuje denisovcima, izumrloj vrsti drevnog hominina u Aziji koja se odvojila od neandertalaca pre više od 400.000 godina. Naučnici CAS, koji su sarađivali sa naučnicima sa kineskog Univerziteta Sian Điaotong, britanskog Univerziteta Jork i španskog Nacionalnog istraživačkog centra za evoluciju, smatraju da su otkrili potpuno novu lozu hibrida između grane koja nam je podarila moderne ljude i one koja je izrodila druge drevne hominine u regionu, poput denisovaca.

Istorijski gledano, mnogi fosili hominina iz pleistocena koji su pronađeni u Kini nisu se lako uklapali ni u jednu poznatu lozu. Kao rezultat toga, takvi ostaci se često objašnjavaju kao srednje varijacije na pravom putu ka modernom čovečanstvu, kao arhaični primer Homo sapiensa, na primer, ili naprednog oblika Homo erektusa. Ovo prilično linearno i pojednostavljeno tumačenje je kontroverzno i ne prihvata ga šira naučna zajednica.

Dok je Homo erektus postojao u Indoneziji do pre otprilike 100.000 godina, ostaci koji su nedavno pronađeni na istoku Kine više nalikuju drugim, modernijim linijama hominina.

Ranije studije genoma ostataka neandertalaca u Evropi i zapadnoj Aziji pronašle su dokaze o četvrtoj lozi hominina koja je živela u srednjem do kasnog pleistocensa.  Međutim, ova grupa nikada nije službeno identifikovana u fosilnom zapisu.

Možda ovi ostaci pronađeni u Kini predstavljaju deo slagalice koja je nedostajala.  Studija je objavljena u časopisu "Journal of Human Evolution".