Konferencija FUTURE & AI: Da li će veštačka inteligencija ugasiti fakultete?
Komentari
06/06/2025
-18:46
Da li fakulteti, kakve danas poznajemo, imaju budućnost i da li će nam AI uzeti posao? Ova provokativna pitanja okupila su 5. juna vodeće stručnjake iz oblasti obrazovanja, tehnologije i biznisa na konferenciji FUTURE & AI, održanoj u Privrednoj komori Srbije, koja je izazvala ogroman interes javnosti i medija. Konferenciju je otvorio predsednik Privredne komore Srbije, Marko Čadež, a događaj je, kako učesnici kažu, bio više od debate – bio je poziv na akciju.
Šta ako AI zna bolje od profesora?
Tokom sesije o obrazovanju, domaći i inostrani govornici iz oblasti obrazovanju su otvoreno govorili o tome kako veštačka inteligencija menja pravila igre. Od personalizovanog učenja do automatizovane evaluacije i generativnih tutor sistema, AI ulazi u učionice – ali i u same temelje obrazovnih institucija.
"Obrazovanje više nije pitanje dostupnosti informacija. To je pitanje sposobnosti da primenimo veštačku inteligenciju na način da nam omogući sticanje konkretnih veština koje menjaju naš život i pokreću karijeru“, istakao je spec. Miloš Jovanović, osnivač Kampster AI, platforme koja nas sprema za poslove buducnosti i koja je u potpunosti utemeljena na personalizovanoj primeni veštačke inteligencije u formi AI agenta, čiji je zadatak da vas vodi kroz proces učenja i sticanja novih veština.
Fakulteti: Ugašeni ili transformisani?
Uprkos naslovu, ton konferencije nije bio apokaliptičan – već transformativan. Fakulteti neće nestati, složili su se svi učesnici i predavači, ali hoće doživeti duboke promene.
Studenti 2030. godine neće učiti na isti način kao njihovi prethodnici – umesto linearnog kurikuluma, očekuju se modularni, interaktivni i AI-podržani sistemi učenja, osmišljeni da prate tempo svakog pojedinca.
Poruka za sve nas: Prilagoditi se ili ostati po strani
Konferencija je bila podsticajna i za sve institucije, profesore i donosioce odluka da ne čekaju budućnost – već da je aktivno kreiraju.
Nove generacije ne traže diplome; traže relevantnost, iskustvo i agilnost. Fakulteti koji to razumeju – neće biti ugašeni. Oni će postati epicentri promena.
AI nije pretnja. On je test.
Ako obrazovanje zadrži svoju suštinu – razvoj kritičkog mišljenja, vrednosti i kreativnosti – tada će veštačka inteligencija biti saradnik, a ne konkurencija.
A fakulteti? Neće biti ugašeni. Biće ponovo osmišljeni.
Komentari (0)