Život

"Slatkiš-manije" iznenada izbijaju: Zašto hrana poput "Dubai čokolade" postaje viralna na internetu

Komentari
"Slatkiš-manije" iznenada izbijaju: Zašto hrana poput "Dubai čokolade" postaje viralna na internetu
Tanjug/AP/Daniel Niemann - Copyright Tanjug/AP/Daniel Niemann

Autor: BBC

26/10/2025

-

15:47

veličina teksta

Aa Aa

Reči "Dubai" i "čokolada" bile su dve koje se na početku 2025. godine nikako nisu povezivale. Međutim, 10 meseci kasnije, razne verzije ove poslastice punjene pistaćima mogu se pronaći gotovo u svakoj prodavnici u zemlji, prenosi BBC. Ali šta je to što čini da određene vrste hrane, poput "Dubai čokolade" ili "Bubble Tea" napitka, postanu svetski hit i završe na svačijoj listi želja?

Čarls Spens, profesor eksperimentalne psihologije na Univerzitetu Oksford, istražuje zašto ovakve "slatkiš-manije" iznenada izbijaju.

"Mislim da je deo razloga jednostavno u moći influensera danas, koji žele da nam pokažu kako jedu najnoviju hranu koju su otkrili negde u svetu. Ti trendovi se zatim šire globalno - i to veoma, veoma brzo", objasnio je profesor Spens.

Da bi neki trend zaživeo, hrana mora imati "nešto što izgleda drugačije, jedinstveno", dodao je.

U slučaju "Dubai čokolade", profesor Spens je istakao "izraženi kontrast" između zelene boje pistaća iznutra i smeđe čokolade spolja.

"Ta prepoznatljiva kombinacija boja odmah pokazuje svima koji gledaju vaš Instagram post da imate nešto posebno i drugačije."

Tanjug/AP/Katie Workman

 

Rekao je i da je sličan efekat vizuelnog izgleda doprineo popularnosti pića Aperol Spritz, kao i "ponovnom usponu roze vina" - za koje "mnogi kažu da duguje popularnost tome što lepo izgleda na Instagramu, a ne toliko svom ukusu".

"Kada ih probate, ponekad se zapitate zašto su uopšte toliko popularni i u čemu je stvar", naveo je i dodao:

"I ja sam morao da sprovedem svoje istraživanje i probam Dubai čokoladu, ali ostatak moje table je još uvek pozadi u frižideru — nisam mogao da je pojedem do kraja".

Profesor dodaje da trendove u hrani i piću "pokreću mlađe generacije i društvene mreže više nego išta drugo, uz primesu nečeg egzotičnog".

"To je taj osećaj: 'Ja sam otkrivač najnovijeg ukusa i novog kulinarskog iskustva'".

Na pitanje šta bi mogao biti sledeći veliki trend, odgovorio je: "Trenutno nisam siguran - ipak sam malo izvan te generacije koja ima prst na pulsu društvenih mreža".

Komentari (0)

Magazin