Biznis vesti

Promet kineskog JD.com na Dan samaca do 14 časova - 48,6 milijardi dolara

Komentari

Autor: Tanjug

11/11/2021

-

18:59

Promet kineskog JD.com na Dan samaca do 14 časova - 48,6 milijardi dolara
Promet kineskog JD.com na Dan samaca do 14 časova - 48,6 milijardi dolara - Copyright Tanjug/AP Photo/Andy Wong

veličina teksta

Aa Aa

Kineski gigant u onlajn trgovini JD.com zabeležio je na svojim platformama prodaju u vrednosti 311,4 milijarde juana (48,6 milijardi dolara) do 14.09 sati po pekinškom vremenu, tokom današnjeg šoping događaja "Dan samaca", oborivši prošlogodišnji rekord.

Obim transakcija JD-a tokom ove kupoholičarske fešte iznosio je prošle godine 271,5 milijardi juana. Ostalo je još nekoliko sati do završetka ovogodišnjeg "Dana samaca", pri čemu se JD-ova prodaja okončava u petak u ponoć po kineskom vremenu, tako da će konačni obim transakcija svakako biti znatno veći, prenosi CNBC.

Iznos koji je JD.com do sada objavio odnosi se na tzv. "bruto vrednost robe" (GMV) i ne predsatvlja direktno prihod kompanije, a ne uzima u obzir ni vraćene artikle.

Ipak, to je pokazatelj apetita kupaca za potrošnjom na Dan samaca, koji se popularno naziva i "Duplo 11" (11.11). Ovaj veliki šoping praznik u Kini baca u zasenak i Crni petak i Sajber ponedeljak u SAD-u u pogledu prometa.

CNBC navodi da Alibaba, rival JD-a, još nije objavio nikakve podatke o transakcijama na svojim platformama, dok Rojters prenosi da je Alibaba Holding stavio u drugi plan praćenje podataka o prodaji, fokusirajući se tokom poslednjih sati festivala kupovine na promovisanje svoje inicijative za društvenu dobrobit.

Za razliku od ranijih godina, kada je kontinuirano praćenje transakcija bilo u centru pažnje Alibabe, ova kompanija je danas tokom tročasovnog striminga uživo pozivala onlajn kupce da lajkuju njihovu inicijativu i tako pomognu da se prikupi milion juana (156.359 dolara) za rezervat slonova površine 81 hektar u ruralnoj oblasti na jugozapadu Kine.

Alibaba je ove godine ublažio marketinšku pompu za Dan samaca zbog pooštrene regulative kineskih vlasti, navodeći da je ove godine u fokusu kompanije održivi rast.

Tanjug/AP Photo/Andy Wong

 

 

Ima različitih verzija priče o poreklu Dana samaca, a prema jednoj ovaj praznik se duguje četvorici studenata u studentskom domu Mingcaovudžu Univerziteta u Nanđingu (svi neoženjeni) koji su 1993. diskutovali o tome kako da se otrgnu iz monotonije usamljenosti i dogovorili se da 11. novembar, odnosno datum sa četiri jednice, bude dan proslave u čast samaca.

Kako god, Alibaba je 2009. godine pokrenuo šoping manifestaciju Dan samaca, kojoj su se u međuvremenu priključili svi trgovci širom zemlje, nudeći ogromne popuste kako bi privukli potrošače.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis