Novac

Komercijalna banka drastično povećava tarife: Klijenti će pojedine naknade plaćati i do 250 odsto skuplje

Komentari

Autor: Euronews Srbija

18/08/2021

-

16:26

Komercijalna banka drastično povećava tarife: Klijenti će pojedine naknade plaćati i do 250 odsto skuplje
Komercijalna banka - Copyright Tanjug/Filip Krainčanić

veličina teksta

Aa Aa

U novom naletu poskupljenja usluga banaka, koje se najavljuje za 1. oktobar, pojedine naknade biće veće i do 250 dosto. Jedna od najvećih razlika u iznosu provizije je kod slanja opomena građanima. Ovo obaveštenje trenutno košta 100 dinara, a od oktobra će klijenti Komercijalne banke kojima stigne ovo upozorenje, morati da plate tri puta više, odnosno čak 300 dinara! Takođe, procentualno je velik i rast naknade za izdavanje čekova. Za tu uslugu klijenti će umesto 10 dinara po čeku, od oktobra morati da izdvoje 35 dinara, što je poskupljenje od čak 250 odsto.

U novom tarifniku Komercijalne banke uvodi se i naknada za penzije iz inostranstva. Za sve kojima novac stiže iz Slovenije, provizija će biti 0,30 odsto od iznosa, a banka je odredila i najnižu visinu naknade, od 150 dinara. Procenat je manji za penzije koje se uplaćuju iz Nemačke – 0,23 odsto, dok će se za ostale ino penzije naplaćivati naknada od 0,35 odsto, odnosno minimum 150 dinara. Ova banka će i vođenje osnovnih računa naplaćivati 260, umesto sadašnjih 199 dinara. 

Za neosnovanu reklamaciju 1.000 dinara

Klijenti ove banke od oktobra će plaćati i "kaznu" od 1.000 dinara ako slučajno pogrešno upišu broj računa primaoca na uplatnici, a toliko će koštati i naknada ako banka utvrdi da reklamacija korisnika koji je uložio zbog iznosa koji mu je skinut sa kartice nije bila opravdana. 

Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja potrošača Efektiva, tvrdi da svaki potrošač koji smatra da je usluga koju je dobio od banke nesaobrazna ima pravo da uloži reklamaciju, a da je banka dužna da mu u predviđenom roku dostavi odgovor i obrazloženje, kao i da to ne bi smela da naplaćuje.

Tanjug/Filip Krainčanić

 

"Uvođenje ovih naknada je još jednom pokazalo da bankarska dovitljivost nema granica. Ovo povećanje cena oni ne mogu opravdati gubicima i otežanim poslovanjem tokom prošle godine, jer su oni lane zaradili oko 400 miliona evra. Stalno podižu standardne tarife, ali uvode i neke koje bismo mogli nazvati fantastičnim. Jedna od njih je i pomenuta provizija za pogrešno upisan broj računa, jer klijenta kažnjavaju za ukucavanje pogrešne cifre", priča Gavrilović.

On napominje da klijent koji koristi onlajn plaćanje u potpunosti radi posao banke, a onda ga ona kažnjava za grešku, dok se u situaciji kada službenik pogreši, klijentu ne isplaćuje nikakva naknada. 

Banke najviše zarađuju od kamata, koje su im i glavni izvor prihoda. Međutim, podatak Agencije za privredne registre, da su tokom prošle godine ukupno od kamata zaradile 121,25 milijardi dinara, a od naknada i provizija 38,7 milijardi dinara, odnosno oko 330 miliona evra, svedoči da veliki deo "bankarskog kolača" čine i naknade za kartice, čekove, podizanje kredita ili održavanje računa. 

NBS: Građani imaju izbor i mogućnost promene banke

S obzirom na to da su banke, prema zakonu, u obavezi da u dogledno vreme obaveste klijente o promenama u poslovanju, i ovaj put su korisnicima slale obaveštenja mejlom. U Narodnoj banci Srbije kažu da će razmotriti opravdanost naknada i poručuju građanima da imaju izbor i mogućnost promene banke ukoliko ne žele da prihvatne nove uslove.

"Ukazujemo da korisnici imaju mogućnost da odaberu banku koja svoje usluge nudi pod povoljnijim uslovima, te napominjemo da na tržištu naše zemlje posluje 24 banaka, i korisnici platnih usluga mogu izabrati neku od njih, onu za koju ocene da će na najekonomičniji i najefikasniji način moći da im pruži platne usluge, odnosno da zadovolji njihove interese", poručuju iz NBS.

Oni napominju da Narodna banka, kao i druge centralne banke, svojim propisima i odlukama ne utvrđuje vrstu i visinu naknada za pojedine usluge koje pružaju banke i ostali pružaoci platnih usluga. Ove naknade, podsećaju u NBS,  svaka banka uređuje svojom poslovnom politikom koja mora biti u skladu sa propisima, dok centralne banke nastoje da svojim aktivnostima jasno urede relevantna pitanja i da utiču na pružaoce platnih usluga da informacije o naknadama koje naplaćuju učine korisnicima što jasnijim i „vidljivijim“.

"Poskupljuju zbog komfora klijenata"

Na pitanja Euronews Srbija o razlozima za podizanje cena provizija, kao i za uvođenje novih naknada u Komercijalnoj banci su odgovorili da neprekidno rade na unapređenju kvaliteta svojih servisa i usluga, sa željom da što bolje odgovore na potrebe klijenata i njihovo svakodnevno bankarsko iskustvo učine još jednostavnijim i komfornijim.

Tanjug/Filip Krainčanić

 

"Kako bismo nastavili da investiramo – razvijamo nove i postojeće servise prilagođavamo savremenim potrebama klijenata, neophodno je da redovno usklađujemo proizvode, usluge i tarife sa uslovima na tržištu", poručuju iz Komercijalne banke.

U ovoj finansijskoj instituciji navode i da banka nastoji da podigne atraktivnost i konkurentnost svoje ponude inovativnim tehnološkim rešenjima, koja su obezbedila brže i lakše pružanje usluga.

 

 

 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis