Najveća humanitarna misija na YouTube-u: MrBeast sa kolegama obezbeđuje vodu za milione ljudi širom sveta
Komentari
04/08/2025
-11:57
Jutjuberi Džimi Donaldson, poznatiji kao MrBeast, i Mark Rober pokrenuli su najveću humanitarnu akciju u istoriji te platforme pod nazivom #TeamWater. Oni prikupljaju 40 miliona dolara, kako bi velikom broju ljudi širom sveta obezbedili čistu vodu.
"Ne moram da radim ovakve stvari, ali želim da svoju platformu iskoristim za nešto dobro. Volimo da širimo svest, a novac koji zaradimo koristimo kako bismo pozitivno uticali na živote ljudi", rekao je MrBeast za Variety.
Donaldson koji trenutno ima neverovatnih 418 miliona pratilaca na YouTube-u, i Rober, bivši inženjer NASA-e poznat po edukativnim naučnim videima, kampanju #TeamWater pokreću ovog petka objavom novog videa.
Kampanja je organizovana u saradnji s međunarodnom organizacijom WaterAid, koja se bavi obezbeđivanjem pristupa čistoj vodi i osnovnoj higijeni. Donaldson i Rober su već uspešno realizovali dve slične akcije – #TeamTrees i #TeamSeas – koje su ukupno prikupile više od 50 miliona dolara za sadnju 20 miliona stabala i uklanjanje 30 miliona kilograma otpada iz mora, reka i plaža širom sveta.
Ovog puta, Donaldson je rešio da pomeri granice i do kraja avgusta prikupi 40 miliona dolara. Ideja je jednostavna: jedan dolar obezbeđuje čistu vodu jednoj osobi za celu godinu. Prema procenama #TeamWater tima, ukupni iznos bi omogućio da čak dva miliona ljudi decenijama ima pristup pitkoj vodi.
U akciju se uključilo više od 3.000 YouTube kreatora iz 84 zemlje, koji zajedno imaju više od tri milijarde pratilaca.
Pored MrBeasta i Robera, kampanji su se pridružile i poznate ličnosti i influenseri poput Kaija Senata, Nika DiĐovanija, Gordona Remzija, Henka Grina, Fedea Viđevanija i Stokes blizanaca. Donaldson kaže da je "poslao poruku bukvalno svakom slavnom i influenseru na planeti".
"Prsti su mi se grčili od kucanja", dodaje u šali.
Donacije za WaterAid moguće su preko YouTube videa sa oznakom @TeamWater, preko sajta teamwater.org ili direktno na sajtu WaterAid-a. Prikupljeni novac biće uložen u održiva rešenja poput bunara na solarni pogon i cevovoda na bazi gravitacije, kako bi se osigurao dugoročan pristup pitkoj vodi.
I YouTube podržao kampanju
YouTube je, u znak podrške svom najpoznatijem kreatoru, obećao da će donirati dodatnih dva miliona dolara. Izvršni direktor YouTube-a, Nil Mohan, nedavno je uručio MrBeastu specijalnu "Play Button" nagradu povodom dostizanja 400 miliona pratilaca.
Kako MrBeast ističe u uvodnom videu, prema podacima Svetske zdravstvene organizacije i UNICEF-a, svaki deseti čovek na planeti nema pristup čistoj vodi u svojoj blizini.
Organizacija WaterAid, osnovana u Velikoj Britaniji 1981. godine, danas deluje u 22 zemlje.
"Spajamo snagu najuticajnijih internet kreatora sa decenijama iskustva WaterAid-a na terenu kako bismo rešili jedan od najlakše rešivih svetskih problema – krizu sa pijaćom vodom", rekla je Keli Parsons, izvršna direktorka WaterAid America.
Tanjug/AP/Rebecca Blackwell
Donaldson tvrdi da kampanju ne pokreće iz želje za dodatnom slavom: "Ja sam već najpoznatiji YouTuber na svetu. Većina ljudi zna ko sam".
MrBeast planira da tokom celog avgusta svakodnevno promoviše kampanju #TeamWater, kako na YouTube-u, tako i na TikToku, Instagramu i drugim društvenim mrežama.
"Dajem svoj maksimum za ovu kampanju. Nadam se da ćemo ljudima potpuno preuzeti fid na mesec dana", kaže on.
Pored snimanja viralnih videa, Donaldson se bavi i drugim poslovima. Nedavno je za Amazon Prime producirao i vodio rijaliti takmičenje "Beast Games" u stilu "Squid Game"-a, u kojem je pobednik osvojio pet miliona dolara. Amazon je saopštio da je u pitanju najgledaniji rijaliti sadržaj na njihovoj platformi, a naručene su još dve sezone. Druga je već u pripremi, a MrBeast obećava da će biti još veća i spektakularnija.
Komentari (0)